2 Dec 2024, Monday
Born to be Wild
Welcome to the real, pure motorcycle paradise, the virtual Wild!

Newsletter in Hungarian [7291 subscribers]


Your e-mail address:

 Subscribe:

 Unsubscribe:


Archives

All the issues so far:



Issue: 282. | Wild 282 | Date: May 2019

Szia      5.

 

6-13. PÓTKIÁLLÍTÁS

Nagy érvágás volt tavaly a motoros üzletágnak az utolsó pillanatban lemondott Budapest Motor Fesztivál. Szerencsére idén a Devils MC magához ragadta a kezdeményezést.

 

14-27. GIGÁSZI EMAT

Ha már maga a rendezvény ilyen hatalmas méreteket öltött, akkor mi sem maradhattunk le tőle: nem kevesebb, mint 14 észbontó oldalon mutatjuk meg Nektek a verseny összes díjazottját!

 

28-34. ÉRTÉKES FÉM

Nem túlzás azt állítani, hogy őrületes ez az indonéz építés! Egyedülálló első felfüggesztése miatt a motor villaszöge módosul rugózás közben, de ez csak egy a rajta lévő milliónyi ötlet közül.    

 

36-40. VASHENGERES KACSA

Hafi konkrétan újraírta Hans Christian Andersen meséjét: az osztrák műhelyben a lepukkant, rút Harley hattyúból vált pompás, fejedelmi kiskacsa… egy steampunk kacsa! 

 

42-48. ROSSZLÁNY

A Motor Show Budapest legnagyobb feltűnést keltő motorját, a Chica Mala Bike-ot egy Fat Boy chicano stílusú átalakításával, együtt hozta létre tulajdonosa, Banáth Tibor és a Radical Garage műhely. 

 

50-52. AZ EURÓPAI DAYTONA

Tenger, napsütés, rockzene: bár a középső feltétel nem mindig teljesült, de ettől függetlenül rengeteg épített motor – és amerikai autó – szerelmese látogatott el idén is az olasz Bike Week-re.

 

54-55. Arrabona Eagles motorostalálkozó

 

56-57. Daimler custom fesztivál

 

58. Iloncsuk ünnep

Issue content...



Issue: 281. | Wild 281 | Date: Apr 2019

Szia      5.

 

6-9. Élet a Vad Oldalon

 

10-16. HÓFEHÉR JAGUÁR…

…akarom mondani, Intruder. A Lowlander Cycles műhelyében nem a kapkodós, idegbeteg stílusban készült ez a motor, a festés miatt csak egy laza évtized alatt jutott el a végkifejletig.

 

18-21. CB1000R-ADICAL

A csúcstechnológiás svájci café fighter minden elemében a XXI. század szülötte, emiatt historizáló olvasóink csak némi nyugtató bevétele után kezdjenek neki a cikk elolvasásának!

 

22-28. IGAZI CSAPATMUNKA

A nemrég alakult Osztrák Motorépítő Szövetség (ACA) tagjai közösen építették meg ezt a 43 éves Hondát, bebizonyítva azt, hogy méltóak lesznek országuk custom életének vezetésére.   

 

33-33. A LEGANGOLOSABB JAPÁN

A norfolki OEM műhelynek nem kell munka után szaladgálnia, az ügyfelek sorban állnak előttük, hogy végre megkaphassák az álom-motorjaikat. Ami nem is csoda, ha ilyen bicajokat hoznak létre.

 

34-40. BÖMÖS A BAJNOKNAK

Ezt a trackert a Gigamachine egyenesen Horváth Gábor kétszeres olimpiai és háromszoros világbajnok kajakozónknak építette, a motort a nagyközönség a Motor Show-n szemlélheti meg.

 

42-44. FENSÉG VAGY FENESÉG?

Kilencven éve röffent be először a Majestic, korának legismertebb kétkerekű torpedója. Az amerikai Fuller Moto műhely ezzel az elektromos (?!?!) bringával állított neki emléket. 

 

46-50. Arlen Ness emlékére

 

52. Geronimo MC klubházavató

 

54. AMTS a Hungexpo-n

 

55. Rumbling party a kalózhajón

 

57-58. Oldtimer Show 

Issue content...



Issue: 280. | Wild 280 | Date: Mar 2019

Szia      5.

 

6-9. Élet a Vad Oldalon

 

10-13. POKOLI CHOPPER

Ugyan az olasz Motor Bike Expo „Legjobb fényezés” díját elhozó motort előző számunkban már érintettük, de Gaetano Sole Chopper Hell-jét most főszereplőként is megmutatjuk Nektek.

 

14-18. A TRIUMPH BOBBER HISTÓRIÁJA

E motor története Angliában kezdődött, onnan került át Amerikába, majd több évtizedes használat után visszatért Európába… hogy finn tulajdonosa azonnal darabokra kapja.

 

20-26. ENGEDD KI A GŐZT!

A Rocket Bobs tulajdonosa nemrég megépítette a tökéletes verseny Harley-t, hogy kieressze a gőzt. A 151 lóerős szörny jól teljesít versenypályán, országúton és persze motor show-kon is.

 

28-34. KAPZSI KIRÁLY

Régi barátunkat, a tajvani Winston Yeh-t az a megtiszteltetés érte, hogy a Royal Enfield cég egyenesen az ő műhelyét kérte fel a Continental GT 650 motorkerékpár átépítésére.

 

36-38. DÍVA

Ha a japánoknak megtetszik valami, akkor nagyon szenvedélyesen tudják azt szeretni. Hideki Hoshikawa-t például egyenesen egy H-D megépítésére ösztönözte a The Greatest Showman film.

 

40-47. Motorozz a kábelgyárban!

 

49-58. KUWAIT BIKE SHOW

A Hely, ahol nem az átlag európai pénztárcájához mérik a motorokra költött egyedi kiegészítők árát. Édenné pedig akkor fog válni, ha majd a géposztályokat is egyértelművé.

Issue content...



Issue: 279. | Wild 279 | Date: Feb 2019

Szia      5.

 

6-9. Élet a Vad Oldalon

 

10-13. AZ ÖRDÖG ÜGYVÉDJE

Ez az RE–Indian jó eséllyel pályázna arra, hogy egy ötvenes évek végén zajló poszt-apokaliptikus filmben eljátsza a főhős motorkerékpárjának szerepét. De mi az az RE-Indian?!

 

14-21. ARANYÁSÓ

A Zodiac fennállásának az 50. évfordulójára építette meg ezt a baggert, amely csak nemrég debütált a holland Big Twin Show-n, de most már magazinunkban is megismerkedhetsz vele.

 

22-26. A KEGYETLEN FINN

Timo Laakso motorja legalább olyan vad, harcias és félelmet nem ismerő, mint a Robert Low monumentális Felesküdöttek sagáját szétberserkedő névrokona.   

 

28-34. HOOLIGAN

A Zodiacnál egy új M8 Fat Bob-ot alakítottak át – meglehetősen olcsón. A motort összetuningolták a Dynojet-tel, és kiderült, hogy sikerült megépíteniük a világ egyik legjobb Harley-ját!

 

36-39. ÁRNYÉKLOVAS

A Shadow azért került be a BBB nevű belga műhelybe, hogy ott valami igazán speciálisat hozzanak létre belőle. Hát… sikerült! De hová tűnt Damon Hill, akarom mondani az üzemanyagtartály?

 

40-43. A főszerkesztő motorja

 

44-47. VILÁGJÁRÓ PATKÁNY

A Sportster Föld körüli turnéját a motor show-król elhozott díjak mellett rossz időjárás és balszerencse kísérte. Gazdája mégsem emiatt akadt ki, hanem azért, mert pont Faaker See-ről nem sikerült kupával távoznia. 

 

48-55. Motor Bike Expo, Verona

 

56-58. Verseny a tengerparton

 

Issue content...



Issue: 278. | Wild 278 | Date: Jan 2019

Szia      5.

 

6-9. Élet a Vad Oldalon

 

10-13. SVÉD ZUGSZESZFŐZDE

A hideg tájon székelő NCCR műhely új Buell építése birtokában nem rottyant maga alá ijedtében a motoros, ha nemcsak közeleg, hanem konkrétan be is kopog ajtaján a vad, északi tél.

 

14-20. BREAKOUT STÍLUSÚ SOFTAIL

A májusi EMAT-ra készülve ritka, de nagyszerű végeredményt hozó koncepciót alkotott meg a Gigamachine műhely. A hangulat meghatározásához egy gyári felnit vett figyelembe…

 

22-24. KECSES SHOVEL

Az 1972-es FLH-ról mindent el lehet mondani, csak azt nem, hogy alacsony és keskeny lenne, természetes hát, hogy Samuel Aguiar francia iparművész pont ilyen külsőt álmodott meg neki.   

 

26-32. A HETEDIK

A svájci Baechli Harley-Heaven sorszámozott építései közül a 7. a svájci hadsereg dicséretére lett létrehozva, és a kemény, „harcos” motor nagyon kevés szándékot mutat utas szállítására.

 

34-41. A holland Big Twin Show

 

42-49. HOT ROD CUSTOM SHOW

400 épített motor, 150 épített autó, rengeteg kiállító és árus tette tiszteletét Yokohamában, ahol igen magas a minőség: néhány ottani autónak csak a fényezése megközelíti egy lakás árát.

 

51-58. CUSTOMBIKE SHOW

Novemberben Észak-Németországban már a 14. alkalommal tartották meg a világ egyik legnagyobb motorkiállítását. Az eseményre közel százezer látogató érkezett a világ minden tájáról.

Issue content...



Issue: 277. | Wild 277 | Date: Dec 2018

Szia      5.

 

6-7. Élet a Vad Oldalon

 

8-11. Bumm a fejbe!

Most is bemutatunk egy ind építőt, mert úgy tűnik, hogy – hála az ottani őrült mestereknek – Indonézia hamarosan olyan szintre emelkedik majd custom körökben, mint azt nemrég Japán tette.

 

12-16. Café a napfény városából

Jani orvostanhallgató, a szűkös keret miatt nem gondolt kiállítás-szintű építésre, és a Lowlander Cycles nem is épített a Guzzi-ból álom motort. De egy olyat igen, amit sokan mcSasolnak az utcán!

 

17-19. Andika háttere

Vajon mi állhat az indonéz custom forradalom hátterében? És mi köze van mindehhez a Metallica-nak? És mi történik, ha megnyomom ezt a rózsaszínű gombocskát itt a műszerfalon?

     

20-31. Vastag bobber

Oszoljanak kérem, nincs itt semmi látnivaló! Mindössze annyi történt, hogy Csaba épített Csabának egy motort, és a fotózásra érkezett Dóri ridiküljéből véletlenül előkerült egy mikrofon. 

 

32-34. Álomkergető

Ha tizenévesen hajszol elérhetetlen álmokat valaki, abban mosolyogtató gyermeki báj van. Ám annak a dream team-nek a tagjai, akik ezt a lázadó angyalt átépítették, már nem gyerekek. Ez pedig baj.

 

36-40. Yamaha vízió

Zoli agyában nem a durva átfaragás jelent meg, amikor felkérést kapott a műre. Inkább egy olyan alakítás, ami nagyban megváltoztatja a hangulatot, mégsem igényel brutális fűrészelést.

 

42-44. Devils Halloween

 

46-52. EICMA 2018

 

54-55. Devils Börze

 

56-58. Ütközetben eltűntek

Issue content...



Issue: 276. | Wild 276 | Date: Nov 2018

Szia      5.

 

6-9. Élet a Vad Oldalon

 

10-17. Az álmatlan világbajnok

„No Sleep ’til Cologne!” – kiáltotta Dimitrij, amikor rádöbbent, hogy a vb-re nevezett motorja még az utolsó héten is darabokban hever. És lám, a kialvatlanság néha világbajnokot szül!

 

18-21. XT Punk

A xenogén traszplantáció valami olyasmit jelent, hogy egy testbe egy másik faj szerveit ültetik át. Ez a Németországban épített BMW pl. repülő- és autóalkatrészeket is kapott.    

 

22-29. TiroLimo

Kb. egy éve írtunk a MotoKofe-ről, az Ural-ra szerelt, mozgó kávéfőző gépről. A jenkik ötletét egy tiroli limonádégyártó cég is átvette, mondjuk az ő promóciós motorjuk egy kicsit komolyabb…       

 

30-33. Káosz szimfónia

Az indonéz Andika Pratama nem hajlandó beállni a könnyebb utat választó, katalógusból építkező motorépítők sorába. Ez a WLA-ja például egyszerre kedélyborzoló és ámulatba ejtő. 

 

34-42. Custom egy másik bolygóról

Alfa Romeo Alfetta blokkot eddig még nem építettek motorvázba. Nem csoda, hogy ha ez az Alpha Centauri megjelenik valahol, olyan figyelmet kap, mintha egy másik bolygóról érkezett UFO lenne.

 

44-46. Kopogd le a fán!

Már az alapgép sem túl gyakori, és a francia George Woodman azzal tette igazán ütőssé a kis Aermacchi-t, hogy fa-elemeket pakolt fel rá. Páran gyűlölik, de többen vannak, akik imádják őt ezért.

 

48-54. Faaker See

 

56-57. Amerikai Autós Találkozó

 

58. A Mannheim-i Veterama

Issue content...



Issue: 275. | Wild 275 | Date: Oct 2018

Szia      5.

 

6-9. Élet a Vad Oldalon

 

10-21. Motorépítő világbajnokság

Illetve, „A” motorépítő világbajnokság, hiszen Orkonyi Károly szédületes sikere miatt a 2018-as eseményeket talán még az unokáink is megkülönböztetett figyelemmel fogják emlegetni.

 

22-28. A jövő elkezdődött

A Thunderbike építése bebizonyítja, hogy – a H-D teljesen új vázának és motorjának ellenére – a régi stílusok fenntarthatók, életben tarthatók, és kissé még újra is gondolhatók.

30-34. A bronzérmes

Hatalmas megtiszteltetés számunkra, hogy itthon mi mutathatjuk be Nektek elsőként a magyar motorépítés történelmének eddigi legnagyobb nemzetközi sikerét, a Speedster King-et.  

 

36-38. Építésből jeles!

A Most Generáció tagjai az „öreges” Santa Pod-ra már csak legyintenek, számukra a Glemseck 101 az etalon. Nekik kedveskedünk e harapós holland Honda bemutatásával.

 

40-46. Dilis óriás

Azt már most eláruljuk, hogy a címben az „óriás” az osztrák műhely nevére (Titan) utal, de annak megértéséhez, hogy miért lett ez a motor valóban „dilis”, sajnos el kell olvasnotok a cikket.

 

48-51. A bécsi Moto Circle fesztivál

 

52-55. Két keréknél inkább több

Közép-Európa legnagyobb oldalkocsis találkozóját immár ötödik éve rendezik Kiskunfélegyházán, és a háromkerekű közösség igazán különleges módon ünnepelte meg a jubileumot.  

 

56-58. Irány Bajorország!

Issue content...



Issue: 274. | Wild 274 | Date: Sep 2018

Szia      5.

 

6-9. Élet a Vad Oldalon

 

10-13. Kell a barátság

Az ohiói, eddig tök amatőr Chi-Jer’s műhely főnöke nem hitte volna, hogy az Indian cég titokban figyeli a munkáit, mivel képesnek tartja őt az egyik új modell átértelmezésére…

 

14-22. Mechanikus Godzilla

Az építő neve után Gilbzilla-nak elnevezett fenevad egy dübörgő, tüzet lélegző radikális custom. Inkább műtárgy, mint napi használatú motorkerékpár – de nem is volt más a cél.

 

24-27. Zöld legenda

Ugyan ez a francia építésű Steve McQueen tribute bike nem a néhai színészóriás leghíresebb Triumph-ja alapján készült, de dokumentumok bizonyítják, hogy egy ilyennel is csapatott. 

 

28. Zenét ihletett

Kimo, a zenei producer e Duke átépítése során minden zörejt rögzített a műhelyben, hogy ipari muzsikát hozzon létre belőlük. Az eredmény a neten hallható, és végre nálunk is látható.   

 

30-33. Gonosz Simone

Nem túl gyakoriak a Buell átszabások, a félelmetes Pikes Peak hegyi felfutó által inspirált démoni szerkezet létrehozásához kanadai építője bevetette a XXI. század összes technikáját.

 

34-40. Útra termett

E hot rod kasztnija, alváza és futóműje a Last Barons műhelyben, míg a kipufogó, a tank, a fényezés, valamint a teljes kábelezés Kundi, a tulaj által készültek el. Példás összefogás!

 

42-45. Trash & Burn fesztivál

 

46-47. Geiselwind motoros hétvége

 

48-49. Daimler MC találkozó

 

51-58. Veterán Megbízhatósági Verseny

 

Issue content...



Issue: 273. | Wild 273 | Date: Aug 2018

Szia      5.

 

6-9. Élet a Vad Oldalon

 

10-13. A lehetetlen legyőzése

Craig Rodsmith olyan építő, aki pókerarccal vállalja be a lehetetlennek tűnő megbízásokat is. Ezúttal egy café racer-t épített GL1000-ből… ismertebb nevén egy Gold Wing-ből!

 

14-20. Panhead a hétköznapokra

1950 nem tegnap volt. Pedig akkor is készítettek megbízható motorokat, remek példa erre az a Hydra Glide, amely nemrég született újjá az osztrák Hafi garázsában.

 

22-25. Crazy Frank szelleme

A 70-es évek végének chopperei messziről felismerhető sárvédő–ülés traktussal rendelkeztek. Az alkatrész kitalálója előtt most egy belga építő tiszteleg… egy orosz motorkerékpárral. 

 

26-35. Vörös és fekete

Mindig is különleges lehetőség volt számunkra, ha egy stílusában hasonló autót és motort egyszerre mutathattunk meg az olvasóinknak. Ezek az ikrek a Gigamachine-nál készültek.

 

36-39. Az utolsó tánc

A vintage motorok átépítésére és restaurálására szakosodott dán Jamesville Motorcycles műhely 25. építése az egyik legfontosabb a cég történetében… mivel ez az utolsó!

 

40-41. Klub boksz

 

42. Rangers Relax Weekend

 

44-47. Keselyű-ünnep

 

48-52. A francia Chopper Fest

 

54-58. 115 éves a Harley-Davidson

Eleinte nem tűnt okos ötletnek a turisták által amúgy is csúcsra járatott Prágában megrendezni az Ünnepek Ünnepét, de a cseh főváros lazán megbirkózott a százezer motoros

Issue content...

Webwild: since 1996

Web design by 2012-2014 Dávid Pápai, papaidavidmail at gmail dot com
Go to Top
Loading...