Sjaak Lucassen-nek érdekes víziója támadt, úgy gondolta jó ötlet ha az USA legészakibb pontjáról a legdélebbire motorozik. A problémát nem is a napsütötte Key West jelentette, hanem Alaszka. Nem várta meg a nyarat, január 31.-én indult, és az út első szakaszát a tengeren tette meg. Hogyan? Olvass tovább!
Sjaak Lucassen nem ma kezdte, ő az egyik legismertebb világutazó, aki egy átalakított Yamaha R1 nyergében az egész világot bejárta már. Afrika homokdűnéit és Ázsia mocsarait is ezzel a sportmotorral győzte le. Jan 31-én repült Anchorage-ba ahová már korábban elküldte a motorját, innen repülővel ment Barrow-ba ahonnan a túra indult. Nemrég ért célba Key West-re, ezzel teljesítve az általa kitűzött célt, miszerint Alaszka északi csücskétől az USA legdélebbi pontjáig motorozik, összesen 10.000 km-t megtéve. A legészakibb pont Deadhorse, vagyis „döglött ló” lett volna, aminek már a neve is beszédes és sokat elárul a várható állapotokról. De Sjaak nem elégedett meg azzal, hogy a legészakibb közúton is elérhető helyről indul, ezért Barrow-ba tette át a kezdőpontot, ahová a befagyott Beaufort tengeren át vezet a nem létező út. A túra első szakasza így többszáz kilométeren keresztül a tengeren vezetett. Összesen 1400 kilométeret tett meg havon és jégen mire elérte az első lakott településeket.
Mivel ez egy motoros túra volt, így Sjaak nem akart szántalpakat vagy harmadik kereket szerelni a motorjára és azt is kikötötte hogy semmilyen külső segítséget és kísérőjárművet nem fog igénybe venni. A motor után kötött egy könnyű alumíniumból és polikarbonátból készült szánt, amiben az 1500 kilométerre elegendő üzemanyagot vitte, itt tudott aludni és melegedni napközben a mínusz 30 C fokos hidegben. Amint elfogyott a hó, felerősítette a kerekeket a szánra így azt továbbra is maga után tudta húzni. Az üzemanyag fogyasztás sarkallatos pontja volt a túrának, mert az iszonyú hidegben a havon, és egy több száz kilós szánnal a motor mögött ez gyakran elérte a 18-20 litert is.A motor szélesített első villát és lengővillát kapott, hogy elférjenek a speciális 21 collos ballonos téli gumik, valamint megemelték a hasmagsságát is.
Látogasd meg Sjaak Lucassen honlapját: www.polariceride.com
Sjaak Lucassen afrikai túrái során is került nehéz helyzetekbe:
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|