Born to be Wild - élő szövet a fém vázon
Üdvözöl az igazi, hamisítatlan motoros paradicsom, a virtuális Wild!

Hírlevél [7291 fő]


E-mail címed:

 Feliratkozás:

 Leiratkozás:


Yamaha R1-el az Északi-sarkra

- 2013.04.22.

Sjaak Lucassen-nek érdekes víziója támadt, úgy gondolta jó ötlet ha az USA legészakibb pontjáról a legdélebbire motorozik. A problémát nem is a napsütötte Key West jelentette, hanem Alaszka. Nem várta meg a nyarat, január 31.-én indult, és az út első szakaszát a tengeren tette meg. Hogyan? Olvass tovább!  

Sjaak Lucassen nem ma kezdte, ő az egyik legismertebb világutazó, aki egy átalakított Yamaha R1 nyergében az egész világot bejárta már. Afrika homokdűnéit és Ázsia mocsarait is ezzel a sportmotorral győzte le. Jan 31-én repült Anchorage-ba ahová már korábban elküldte a motorját, innen repülővel ment Barrow-ba ahonnan a túra indult. Nemrég ért célba Key West-re, ezzel teljesítve az általa kitűzött célt, miszerint Alaszka északi csücskétől az USA legdélebbi pontjáig motorozik, összesen 10.000 km-t megtéve. A legészakibb pont Deadhorse, vagyis „döglött ló” lett volna, aminek már a neve is beszédes és sokat elárul a várható állapotokról. De Sjaak nem elégedett meg azzal, hogy a legészakibb közúton is elérhető helyről indul, ezért Barrow-ba tette át a kezdőpontot, ahová a befagyott Beaufort tengeren át vezet a nem létező út. A túra első szakasza így többszáz kilométeren keresztül a tengeren vezetett. Összesen 1400 kilométeret tett meg havon és jégen mire elérte az első lakott településeket.

sjaak21033_n.jpg 

Mivel ez egy motoros túra volt, így Sjaak nem akart szántalpakat vagy harmadik kereket szerelni a motorjára és azt is kikötötte hogy semmilyen külső segítséget és kísérőjárművet nem fog igénybe venni. A motor után kötött egy könnyű alumíniumból és polikarbonátból készült szánt, amiben az 1500 kilométerre elegendő üzemanyagot vitte, itt tudott aludni és melegedni napközben a mínusz 30 C fokos hidegben. Amint elfogyott a hó, felerősítette a kerekeket a szánra így azt továbbra is maga után tudta húzni. Az üzemanyag fogyasztás sarkallatos pontja volt a túrának, mert az iszonyú hidegben a havon, és egy több száz kilós szánnal a motor mögött ez gyakran elérte a 18-20 litert is.A motor szélesített első villát és lengővillát kapott, hogy elférjenek a speciális 21 collos ballonos téli gumik, valamint megemelték a hasmagsságát is. 

7_barrow_key_west_jpeg_1080_x_1334.jpg 

561315_645088305506778_939435266_n.jpg intropolarride2013.jpg

Látogasd meg Sjaak Lucassen honlapját: www.polariceride.com

sjaaklucassen.jpg n1vslnp.jpg

Sjaak Lucassen afrikai túrái során is került nehéz helyzetekbe: 

szorult_helyzetben.jpg 

 


Eddigi hozzászólások

Webwild: since 1996

Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
Oldal tetejére
Az oldal töltődik...