Lassan elveszni látszunk a H-D alapú utángyártott V2-esek erdejében, de az S&S X-Wedge blokkja atyai pofonként hat. Nos, a Horányi Ferry által épített X-Wedge blokkos motor is legalább ilyen fülcsengető maflásként érkezett. Üdvözlünk a 21. században!
Szerintem a lábujjaimat is be kellene vetnem, ha össze akarnám számolni az USA-ban mindenféle márkanéven gyártott V2-es erőforrásokat. A mérnöki tudás többnyire sajnos leragad a nagyobb szelep - nagyobb furat – jobb karburátor szentháromságánál. Az alapvető méretek, a főtengely, a forgattyús ház, és a vezérlés pedig egyértelműen Harley-Davidson koppintás. Az S&S most móresre tanította a büdös kölköket, mert az X-Wedge teljesen más. 45 fok helyett 56 fokos hengerszög, görgős helyett siklócsapágyak mindenhol, a nyomórúd maradt, de bordásszíj hajtja a 3 (!) alsó vezérműtengelyt. Az eredmény nem maradt el, a blokk csendesebb lett, a nyomatékgörbe pedig a Pamír hegységet idézi, a többi amerikai V2-es dunántúli dombságához képest.
A motor építése két évvel ezelőtt kezdődött és nagyjából egy évig tartott. Ferry-t egy régi barátja kereste meg új solymári műhelyében, akinek ’93-ban épített egy LS650-es Suzukit. Most valami erősebbet szeretett volna, ezért esett a választása erre a blokkra, ami akkor még külföldön is újdonság volt. Olyannyira, hogy Ferry-é lett a 000012-es sorszámú.
Ha a teljes cikkre kíváncsi vagy, irány az újságos vagy a benzinkút, és kérd a legújabb 211-es Wild Magazint. Vagy csapj a főnököd asztalára a májusi béredet illetően, és fizess elő, úgy mégjobban jársz.
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|