Végre a Yamahánál is rájöttek mitől sikeres a H-D Sportster. Sosem késő abbahagyni a megalomán Power Cruiserek gyártását és valami szebbre, praktikusabbra cserélni a gyártósorok kapacitását.
A forma és stílus is nagyon el lett találva, és ami a legfontosabb, itt tényleg azt kapod amit látsz. Nincs átverés, ez tényleg léghűtéses, dupla bölcsővázas, és a tankban is benzin van légszűrő helyett. Az acélváz könnyebb lett, amelynek segítségével a motor tömege 245 kilóra csökkent. A négyszelepes V2-es hengerei egymással 60 fokos szöget zárnak be: az OHC blokk furata 85, a lökete 83 milliméter.
A teljesítménye az amerikai kivitelhez képest csökkent, feltehetőleg az uniós előírások miatt lett csak 52, amelyet 6000-es fordulaton ad le. A nyomaték viszont nőtt, 77-ről 80 Nm-re – ez már háromezernél megjelenik. A fogyasztás igen baráti, az XV 950 miatt biztosan nem kell majd több dinoszaurusz levet kiszivattyúzni a föld alól, mert csak 5 litert fogyaszt. Ennek fényében teljesen reális lehet a 14,5 literes tank mely még épp elég kicsi ahhoz, hogy ne legyen nagy.A króm teljesen száműzve lett a motorról, helyette a legújabb divat szerinti fekete és szálcsiszolt elemeket találunk. A ’80-as éveket idéző botküllős kerekek is illenek a képbe, akárcsak a színtelen indexek és az ovál kivágások a láncvédőn és a kipufogó burkolaton.
Az R-verzión hátul okosabb rugóstagokat találunk, bár az első futómű megegyezik mindkét kivitelen. A 41 milliméteres villák közé fogott első kerék 12-t, míg a hátsó 7 centit rugózik. Előre 19, hátra 16 hüvelykes felniket szerel a Yamaha – a féktárcsák egyformák, 298 milliméteresek.
A két motor ősszel kerül a márkakereskedésekbe. Az XV950 esetében kérhető ABS-es kivitel is, míg az XV950R esetében blokkolásgátló a széria felszereltség része.
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|