Az Esseni világbajnokság első helyezettje nem más, mint egy két keréken guruló madártani kislexikon. A Rondine – vagyis fecske - becenevet az építőitől kapta a Falcone –sólyom- blokkos motor, és hogy tovább bonyolódjon a dolog, a Moto Guzzi emblémája egy sas. Semmi gond, így legalább szabadon szárnyalhatott az építők fantáziája.
A Moto Guzzi Nuovo Falcone 500-as egyhengeres blokkja egy legenda, amit már a 20-as évektől gyártottak, kisebb-nagyobb módosításokkal. Lóerőkről itt nincs értelme beszélni, az alapjáratról viszont annál inkább. Aki ismeri Bigit, a szerbiai Csantavérről, az tudja, hogy ő hamarabb képes meginni egy korsó sört, minthogy az egyhengeres Falcone-ja kettőt fordulna.
A Parallel villa nem túl nagy divat mostanában, pedig okos találmány. És egy kis találékonysággal szép is. Esetünkben egy Harley-Davidson V-Rod lengővillája került előre, persze azért némileg átalakítva. De nem ez az egyetlen H-D alkatrész, a 19-es felnik is V-Rod első kerékként kezdték a pályafutásukat. Az ázott birkák és a whiskey országában még arra is figyeltek, hogy a rendelkezésre álló 26 lóerőt (ne röhögj!) kicsit feltornázzák. Lekönnyítették a főtengelyt, a szelepeket, és egy gyorsítópumpás karburátort kapott a gép. A hengerűrtartalmat 580 cm3-re növelték és egy egyedi házba helyezett mágneses alternátor termeli az áramot, ami a lehető legkevesebb ellenállást jelenti a blokknak. Még az is lehet, a végén olyan sebességre gyorsulunk, hogy értelmet nyerjen a hasalós üléspozíció...
A cikk további részét és még több képet a Wild magazin 212-es számában találod.
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|