Born to be Wild - élő szövet a fém vázon
Üdvözöl az igazi, hamisítatlan motoros paradicsom, a virtuális Wild!

Hírlevél [7291 fő]


E-mail címed:

 Feliratkozás:

 Leiratkozás:


Vízválasztó a Harley-Davidsonnál

- 2013.08.28.

Kétségtelen, a jövő vashengerese a léghűtéses blokk. Szinte látom magam előtt, ahogy húsz év múlva egy motoros találkozón a hatalmas csoportosulás közepén ott áll egy twin cam blokkos gép, az emberek pedig irigykedve összesúgnak: „Ez még békebeli léghűtéses” 

A vízhűtés nem újdonság, hiszen a V-Rod esetében már évek óta jelen van, de az mindig is a család fekete báránya volt. Jövőre további két vízhűtéses blokkot kínálnak majd: az egyik a Twin-Cooled High Output Twin Cam 103, a másik pedig a Twin-Cooled Twin Cam 110. Vagyis az amerikai piacon az Electra Glide Ultra Limited, a CVO Limited és a Tri-Glide, Európában pedig ezeken kívül az Electra Glide Ultra Classic is részleges folyadékhűtéssel érkezik. 

4681284_4fcd26b0c0d63f0f74078476e5d098b4_wm.jpg

Nem beszélhetünk azonban igazi vízhűtésről, mert a hűtőbordák megmaradtak, a vízzel csak a hengerfejet, azon belül is a kipufogószelepek környékét hűtik. Ez ugyanaz a megoldás, mint amit a BMW legújabb boxermotorjain is láthatunk. Ott is hatalmas kockázatot vállaltak a fejlesztéssel, mert a vásárlók körében legalább akkora kultusza van a levegős boxernek, mint a léghűtéses V2-nek. Ezen felül több jelentős fejlesztés is várható 2014-ben, amit a gyár az utóbbi 110 év legjelentősebb fejlesztési csomagjának aposztrofál. „Mindent megváltoztatunk anélkül, hogy bármit is tönkretennénk” - nyilatkozták. Úgy legyen!  

4681288_d181ffb469812379dd2ea10b085f7172_wm.jpg hdtwincooledbis.jpg

 

 

 

 


Eddigi hozzászólások

Webwild: since 1996

Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
Oldal tetejére
Az oldal töltődik...