Kétségtelen, a jövő vashengerese a léghűtéses blokk. Szinte látom magam előtt, ahogy húsz év múlva egy motoros találkozón a hatalmas csoportosulás közepén ott áll egy twin cam blokkos gép, az emberek pedig irigykedve összesúgnak: „Ez még békebeli léghűtéses”
A vízhűtés nem újdonság, hiszen a V-Rod esetében már évek óta jelen van, de az mindig is a család fekete báránya volt. Jövőre további két vízhűtéses blokkot kínálnak majd: az egyik a Twin-Cooled High Output Twin Cam 103, a másik pedig a Twin-Cooled Twin Cam 110. Vagyis az amerikai piacon az Electra Glide Ultra Limited, a CVO Limited és a Tri-Glide, Európában pedig ezeken kívül az Electra Glide Ultra Classic is részleges folyadékhűtéssel érkezik.
Nem beszélhetünk azonban igazi vízhűtésről, mert a hűtőbordák megmaradtak, a vízzel csak a hengerfejet, azon belül is a kipufogószelepek környékét hűtik. Ez ugyanaz a megoldás, mint amit a BMW legújabb boxermotorjain is láthatunk. Ott is hatalmas kockázatot vállaltak a fejlesztéssel, mert a vásárlók körében legalább akkora kultusza van a levegős boxernek, mint a léghűtéses V2-nek. Ezen felül több jelentős fejlesztés is várható 2014-ben, amit a gyár az utóbbi 110 év legjelentősebb fejlesztési csomagjának aposztrofál. „Mindent megváltoztatunk anélkül, hogy bármit is tönkretennénk” - nyilatkozták. Úgy legyen!
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|