A Yamaha kultuszmotorjai a legjobb építési alapokat adják, szerencsére erre nálunk is egyre többen kezdenek ráébredni. Az SR 500 itthon ritka mint a kóser oldalas, Varkoly Gergő mégis ráakadt egy kifogástalan építési alapra, amit édesapjával Bratstyle mintára faragtak.
Nézzük, hogy mesél erről Gergő:
Mindenfelé elkezdtem keresgéli, hogy milyen motorokat építenek át a japánok Bratstyle stílusban. Talán a legtöbbet faragott gép a Yamaha SR500-as volt. Eltökéltem, hogy vagy az (vagy a Yamaha XS650 vagy a Honda CB350/450/500T kell nekem). Utóbbi 2 igen drágának bizonyult mindenhol, habár az SR-ek sem voltak olcsók, egyszer mégis megpillantottam egy hírdetést a hasznaltauto.hu-n: Yamaha SR500 330.000 Ft
Hívtam is az eladót, és a következő hétvégén mentünk családostul motort nézni Miskolcról, Esztergom környékére. Mivel a fiáé volt a motor, aki nem volt itthon, küzdött egy kicsit a berúgókarral, de miután életre kelt, egyből szíven ütött a hangja. Egy kör után már írtuk a papírokat. Friss jogsival, egy számomra teljesen ismeretlen motorral mentem haza kb. 250 km-t bárminemű hiba nélkül. Ez volt 2011 májusában. A szezont végigmotoroztam, ám a nyár vége felé már csak úgy ment a motor, hogy állandóan rajta kellett hagyni félálláson a szivatót, ettől eltekintve tökéletes volt. Novemberben volt az utolsó köröm vele
Hozzá kell tenni, hogy sem nekem, sem apukámnak, aki nélkül ez létre sem jöhetett volna, nem volt semmiféle tapasztalatunk e téren, így kicsit félve kezdtünk hozzá. Érkezett alkatrész, Amerikából, Japánból és persze itthonról is. A legtöbb babra az akkumulátorral volt, mert én nem szerettem volna tenni bele, de kellett, így először a gyárinak csináltattunk dobozt, de sehogy sem volt jó, így végül egy 5 amperórás riasztóakkumulátor került bele, persze zselés, így el lehet fektetni benne.
2012 tavaszán már majdnem összeállt a motor, de sajnos abban az évben az EMAT-ot lekéstem vele. Ősszel sikerült kipufogót és légszűrőt vennem hozzá, így már csak egy karburálás hiányzott, amit márciusban meg is kapott. Az építés során a lehető legalaposabbak próbáltunk lenni. Mindent megtakarítva, horganyozva, porszórva, kopó, könnyen cserélhető alkatrészeket cserélve építettünk.Az idei EMAT-on debütált a motorom, azóta pedig majdhogynem napi használatban van, sok embernek tetszik és gratulálnak hozzá.
Váz: gyári, hátsó nyúlványok levágva
Blokk: gyári, sportlégszűrő
Első kerék: gyári, küllők krómozva, ráf porfestve
Hátsó kerék: gyári, küllők krómozva, ráf porfestve
Tank: Simson Shul
Ülés: egyedi
Első villa: gyári + MZ gumiharmónika
Hátsó villa: gyári, rövidebb rugóstaggal
Kipufogó: Cocktail Shaker
Lábtartók: egyedi
Kormány: gyári, forgatva
Első lámpa: Harley Davidson Dyna, egyedi konzollal
Hátsó lámpa: Shin-Yo “STOP”
A fotókat Bodolai Máté készítette
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|