Kezdődik az építési szezon, előkerülnek a pincéből a villanytrafók a flexek na meg a kalapács. Itt az ideje tisztázni néhány elméleti kérdést, hogy tavasszal az első kör után ne a fogainkat szedegessük majd sírva a földről.
Az utánfutás a kormánytengely forgáspontjának talajra vetített meghosszabbítása és az első kerék tengelyének függőleges vetülete közti távolság. Ennek mértéke általában 10-15 cm között kell hogy legyen. A túl nagy utánfutás nagy sebeségnél hasznos, ilyenkor stabil lesz a motor, talán néha túl stabil is mint a H-D túramodelljei. Kis sebességnél viszont állandó figyelmet kíván a vezetés és nagy kormányerőkkel kell számolni. A túl kicsi vagy negatív utánfutás városi sebességnél nagyon könnyen irányíthatóvá teszi a motort, de ha felgyorsítunk már nem lesz ilyen rózsás a helyzet, bár gyakran csak egy kátyú teszi nyilvánvalóvá, hogy valami baj van a geometriával.
ű
A villaszög és az utánfutás kéz a kézben járnak, mint az olcsó kifőzde meg a hasmenés. Minél nagyobb a villaszög annál jobban nő az utánfutás. Elfúrt kiflivel vagy gömbcsuklós megoldással ezt korrigálni lehet, de vigyázat: Ezzel könnyen negatív utánfutást is előidézhetünk ami szájraesés közeli helyzetet teremthet.
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|