Born to be Wild - élő szövet a fém vázon
Üdvözöl az igazi, hamisítatlan motoros paradicsom, a virtuális Wild!

Hírlevél [7291 fő]


E-mail címed:

 Feliratkozás:

 Leiratkozás:


Utánfutás és társai

- 2013.10.09.

Kezdődik az építési szezon, előkerülnek a pincéből a villanytrafók a flexek na meg a kalapács. Itt az ideje tisztázni néhány elméleti kérdést, hogy tavasszal az első kör után ne a fogainkat szedegessük majd sírva a földről.

trail1.jpg  

Az utánfutás a kormánytengely forgáspontjának talajra vetített meghosszabbítása és az első kerék tengelyének függőleges vetülete közti távolság. Ennek mértéke általában 10-15 cm között kell hogy legyen. A túl nagy utánfutás nagy sebeségnél hasznos, ilyenkor stabil lesz a motor, talán néha túl stabil is mint a H-D túramodelljei. Kis sebességnél viszont állandó figyelmet kíván a vezetés és nagy kormányerőkkel kell számolni. A túl kicsi vagy negatív utánfutás városi sebességnél nagyon könnyen irányíthatóvá teszi a motort, de ha felgyorsítunk már nem lesz ilyen rózsás a helyzet, bár gyakran csak egy kátyú teszi nyilvánvalóvá, hogy valami baj van a geometriával.

trail2.jpg trail3.jpgű

A villaszög és az utánfutás kéz a kézben járnak, mint az olcsó kifőzde meg a hasmenés. Minél nagyobb a villaszög annál jobban nő az utánfutás. Elfúrt kiflivel vagy gömbcsuklós megoldással ezt korrigálni lehet, de vigyázat: Ezzel könnyen negatív utánfutást is előidézhetünk ami szájraesés közeli helyzetet teremthet.         

section_2_img_19.jpg 

 


Eddigi hozzászólások

Webwild: since 1996

Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
Oldal tetejére
Az oldal töltődik...