Legalábbis a motorgyártó részleg. Ebből az alkalomból új modellel rukkoltak elő a bajorok, ami a nine-T nevet viseli. A formaterv kialakítását az amerikai motorépítőre, Roland Sandsre bízták és az eredményben senki nem csalódott.
A bemutatón a márka vezetőségének számos tagja megszólalt, és arra is emlékeztettek, hogy a BMW sikertörténete nem autókkal, hanem motorokkal kezdődött. Míg kezdetben elsősorban repülőgép- és hajómotorokat gyártottak, 1920-ban már motorkerékpár-blokkot is szállítottak a Victoriának, első saját modelljüket azonban csak 1923-ban mutatták be: ez volt az R32. Hogy a bajorok mennyire őrzik hagyományaikat, azt jól jelzi, hogy már ebben is kéthengeres, léghűtéses bokszermotort alkalmaztak.
Az új modellt a BMW Müncheni múzeumában leplezték le, ahol jelenleg 140 motorkerékpárt őriznek. A BMW a kezdetektől törekedett sportos arculat kialakítására, ebbe pedig kiválóan illeszkedik a most bemutatott NineT. A hetvenes évek legendás versenymotorja, az R90S ihlette. A klasszikus stílusjegyek nem maradhattak el: a küllős kerék, a faridom és a hagyományos lámpatest, és a motorblokk is a régi vonalat követi víz nélkül: az 1170 köbcentis bokszer lég-/ olajhűtésű, csúcsteljesítménye 110 lóerő.
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|