A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete értékelése a 2013. évi új gépjármű forgalomba helyezési piacról havonta és időarányos összehasonlításban
A tények a DataHouse Kft. adatai alapján:
Tárgyhó Időarányos
2012 évhez viszonyítva
db/% db/%
Személygépjármű forgalomba helyezések: 5026 / 0% 56140 / 6%
Kishaszon jármű forgalomba helyezések: 1503 / 46%. 11426 / 5%
Motorkerékpár forgalomba helyezések: 55 / 20%. 1896 / 5%
Nagyhaszon jármű forgalomba helyezések: 831 / 190%. 4991 /20%
A motorkerékpár piacot sújtja most már ötödik éve legsúlyosabban az értékesítési válság. Annak ellenére, hogy a 125 ccm hengerűrtartalmú motorok 2012 tavasza óta vezethetők „B” kategóriás jogosítvánnyal, az ettől várt, és más európai országokban tapasztalt jelentős forgalomnövekedést ez a lehetőség sem motiválta. A motorkerékpár értékesítés volumene az EU egész területén jelentősen csökken, így hazánkban is. Decemberben a piac rendkívül alacsony volumen mellett produkált közel 20% növekedést (összesen 9 db motor jelenti ezt!!!). Ez olyan alacsony darabszám, amely nyilvánvalóvá teszi ennek az ágazatnak a súlyos válságát. A 2013. évi előrejelzésünknél kisebb mértékben nőtt a piac 2013-ban.
2014-re, tekintettel arra, hogy semmilyen új és hatékony motivációs tényezőt nem látunk, az előrejelzésünk 2013-hoz képest 10%, azaz 2100 db új motorkerékpár értékesítése.
Általánosságban: ahhoz, hogy a szakma megfelelő területi eloszlásban tudja az elvárt szolgáltatási színvonalat biztosítani, legalább átlagosan évi 85 000 új személyautó és 15 000 kishaszon jármű; 3500-4000 nagyhaszon jármű és 6000 motorkerékpár forgalomba helyezése lenne szükséges. Egyelőre egyedül a nagyhaszon jármű piac tudja ezt a számot produkálni.
MGE törekvései: a 2008 óta drasztikusan lecsökkent kereskedői és szerviz kapacitás fenntartásához hosszabb távon a továbbra is alacsony volumenű és rossz szerkezetű (a céges piac jelentősen eltúlzott aránya) piac fennmaradása súlyos problémát jelent a legális szakmára nézve, hiszen az ellátatlanul maradó területekre áramlanak elsősorban a feketegazdaság szereplői kereskedelmi és javítói vonalon egyaránt, miközben a legális szakma folyamatos visszaesést és súlyos pénzügyi problémákat él meg, versenyképessége igen alacsony, mivel nem tud versenyezni a semmilyen adót és járulékot nem fizető, a környezet, a munka-és közlekedés biztonság védelmét figyelmen kívül hagyó illegális szereplőkkel.
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|