Ugye Önnek is meggyűlt már a baja a csomagok felkötözésével, azok a fránya gumipókok és spaniferek csak bosszúságot okoznak és nagyon időigényes az egész művelet…nem folytatom mert ez nem TV Shop reklám, de vajon miért nem olyan népszerű az utánfutó mint régen?! A motoron ülve alig lehet észrevenni és egy jó konstrukció a menetstabilitáson sem változtat, ezen kívül bátran kijelenthetjük, hogy ami nem fér bele, arra nincs is szükség egy túrán.
Íme néhány egykerekű utánfutó a régmúltból és a jelen kegyetlenül pénzéhes piacáról:
PAV 40 és 41
Talán a legismertebb és világszerte közkedvelt utánfutó. A Csehszlovák Avia cég kezdte gyártani, majd a Kovozávodech Semily folytatta a hatvanas évek közepétől. Legtöbbször Jawák és Velorexek után kötötték, de ma már bármilyen márkájú motor mögött fellelhető. A gyártás megszűnt de replikái szinte az egész világon kaphatók az Egyesült Államoktól, Németországon át Svédországig. A rugózás elég kezdetleges, gumibakok csillapítják a lengővilla mozgását, de a 12-es méretű kerék elég jól elnyelte az úthibákat. 1965-ben a PAV 40 eladási ára 750.- korona, 1969-ben 850.- korona volt.
Motorkuli
A Szegedi Fémfeldolgozó és Finommechanikai Vállalat Motorkulijai előbb gumirugózással, majd később teleszkópos rugózással készültek. A szerkezet acéllemezből volt, aminek legnagyobb hibája a vastagsága, a 0,6-os lemez nagyon ritkán élte túl a fészeren kívüli lét mostoha körülményeit…egyszerűen elrohadt. A felnyitható és kulccsal lezárható szekrényben legfeljebb 30 kg terhet volt szabad elhelyezni. A biztonságos haladási sebesség 70 km/ó volt, de a gyári gumikon büszkén hirdette a felirat: maximális vontatási sebesség 10 km/óra. Ezek ellenére azonban kijelenthetjük, hogy az összes utánfutó közül ez az egyik legszebb, és legalább annyira büszkék lehetünk rá, mint a Duna oldalkocsi orrkúpjára
Pille
A kulival ellentétben ennek a doboznak az esztétikai értéke egy Lehel hűtőszekrénnyel vethető össze. Nem túl praktikus, mert elég magas, ezáltal a motor súlypontját is magassá teszi. A Pille a Motorkuli konkurens termékeként került piacra a Kiskunhalasi Gépipari Vállalat termékeként. Műszaki jellemzői lényegében megegyeztek a Motorkuliéval: 30-40 kg szállítható teher, 70 km/ó legnagyobb sebesség, 3,00x12" gumiabroncs-méret. A lengővilla rugóstagokra támaszkodott, a komplett utánfutó önsúlya és eladási ára is valamivel kisebb volt a vetélytárs terméknél.
Mono Trail
Angol gyártmány, 2009-ben kezdték forgalmazni. 2000 fontos árával nem éppen vevőbarát de cserébe igen kiforrott technikát kapunk. A motorról 2-3 másodperc alatt le- és felcsatolható, mindez kulcs segítségével, hogy Szabolcs megyében is használhassuk. A vezetékköteg pedig a legújabb can-bus rendszerrel is együttműködik. Ebben az árban nincs benne a vontató szerkezet, és külön kell megvenni a motorhoz való csatlakozóelemet is. A 35 kg önsúly és az 50 kg terhelhetőség általánosnak mondható, az űrtartalom 178 liter.
N-Line trailer
Az amerikai N-Line az egyik legnagyobb üvegszálas utánfutó, de nem csak ettől tipikus amerikai. Szinte mindent árulnak hozzá, a kiegészítők tárháza nem ér véget a bukócsőnél és az esővédő ponyvánál. Kutya szállításánál külön plexit rendelhetünk hozzá, hogy a jószág megfelelően kémelhesse a nagyvilágot. Az alapára 2650 dollár, de a határ a csillagos ég, mert lángos és pinstripinges fényezéssel is megrendelhetjük.
Uni-Go
Szintén az Egyesült Államokban gyártják, mégpedig Texasban. Az egyik legkisebb elérhető utánfutó a piacon, ami azért is furcsa, mert itt nem igazolódik be a mondás, miszerint Texasban minden nagyobb. 2500 dolláros áron kapható három kivitelben: Classic, Retro és Touring változatok közül választhatunk, ezek mindegyike nagyjából 140 liter raktérrel rendelkezik.
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|