A lengyelek által épített Motocopter olyan, mint a szárnyas anya: Habár a neve mást sugall, csak addig röpképes, amíg leér a szakadék aljára. Mondjuk igazán kár volna érte, mert Tomasz Pawlos és Lukasz Falis feltűnően eredeti motort hoztak össze.
A stílus behatárolhatatlan, a látvány pedig feldolgozhatatlan. Az építési alap egy Honda GL 1500 Goldwing blokkja volt, de semmi egyéb nem állt rendelkezésre. A cél nem is lehetett volna más, mint az eredetileg 400 kilós óriáscirkáló reciprokát, ha úgy tetszik inverzét létrehozni. Ez olyan jól sikerült, hogy a motor központi része a hathengeres erőforrás lett, ehhez csatlakoznak a használathoz elengedhetetlen elemek. A kormány ötlete minden kétséget kizáróan a Lipótmezőről származik, ugyanis fel-le irányba használható, mint egy autó szarvkormánya. Az egész mechanikát egy kardáncsuklóra bízták, ami a haladás irányában elhelyezett kormánytengely forgását a villa tengelyére viszi át…
A hátsó rugózás azonban még az előzőeket is túlszárnyalja. Irdatlan vastag spirálrugók vannak a lengővilla tengelyre fűzve, amik rugózáskor tekeredésre vannak igénybe véve. Nem tudni mennyire életképes a konstrukció, mert a létező összes képen a motor alatt van az a rozsdás satupad-láb, amit gondolom motoremelő állványnak hívnak az építők. A gyári focipálya méretű hűtő lekerült, az új darab kérdését viszont igen ügyesen oldották meg, mint ahogyan az az alábbi képről kiderül.
A cikk további része még több részlettel a Wild Magazin 219-es számában olvasható.
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|