Csak a pláza meg a hülye zene, nem érdekli ezeket már semmi. Főleg nem a motor. Erre jöttek rá a Harley-Davidsonnál, amikor minden eddiginél durvább reklámkampányba kezdtek a Street 500 és 750-es modellekkel.
A világ változik, hát változz vele! Ez az új taktika, és ebbe az elméletbe már simán belefér a vízhűtés is. Akik eddig is nagy - 500-800 köbcentis - motorokkal mozogtak, nos ők nyilván nem fogják megvenni, még a név miatt sem. Tisztán látszik, hogy a jövő motorkerékpár eladásait már nem lehet az ötvenes éveikben járó vállalkozókra építeni, akik épp megtalálták a belső Peter Fondájukat. Ott van viszont az a 20-25 éves baby boom generáció, akik nemrég félrefésült hajjal szívták a cigit a suli WC-jében, most meg már pénzt adnak a kezükbe a munkahelyen. Na őket szeretné a H-D a motorozás irányába terelgetni. A Street olyan, mint a McDonaldsban a gyereksarok, az átnevelést korán kell kezdeni, és utána egy életre biztosított vásárlóerőt kapnak. Eddig ezt a szerepet a Sportster töltötte volna be, de az túl drága, nehéz és erős volt kezdő motornak. Az Egyesült Államokban egy Street 500 ára 6800 dollár, ami alig több mint 3 havi átlagkereset. Az útkeresés másik szülöttje a LiveWire project, de míg annál egyelőre szinte ismeretlen a célcsoport, itt a Street modelleknél pontosan meghatározott. Az elkövetkező évtized fogja megmondani, hogy jó úton jár-e a cég. A válasz minden bizonnyal igen, legalábbis gazdasági értelemben.
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|