Max Hazan-ról már írunk korábban. Igen, ő az, aki 22-es csövekből hajt vázat bármi köré, és még le sem festi. Nemrég költözött át a keletiről a nyugati partra, Los Angelesben nyíló új műhelyéből pedig ez a szépség került ki elsőként. Arról, hogy mennyire erős a váz vagy a rugózás nélküli pálcika első villa, lehet vitát nyitni, de az esztétikáról igazán kár lenne. Szinte biztos, hogy az értelmező szótárban a letisztult fogalma mellett magyarázat helyett csak néhány kép van Hazan építéseiről.
Az 1966-os BSA tulajának már áll egy XS 650 a garázsában hasonló stílusban, de most úgy döntött még egy Hazan-építésre van szüksége. A művész pedig munkához látott, és mint a korábbi építéseinél, itt is mindent kézzel készített. A balesetveszély fokozása érdekében, üveg ülepítőt épített a benzincsap alá, és üvegedényben van az olaj is. Van néhány ötletes megoldás is a gépen, többek közt a vázhoz csavarozható oldalsztender egység, ami ilyen hasmagasságnál könnyen sérül, így pedig egyszerűbb cserélni. A sárvédő ív mindig tökéletesen megy a gumihoz, mert a láncfeszítővel együtt az is mozog hátra. Van is köztük legalább egy pénzérményi távolság. A hátsó kerék gyorszáras, vagyis egyetlen szerszám nélkül 10 másodperc alatt kiszedhető a helyéről...nem csak szép, még praktikus is.
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|