Hat hónappal ezelőtt a BMW marketingesei négy japán motorépítőt kértek fel arra, hogy faragják át a legújabb Nine-T modellt olyanná, amilyenné csak akarják. Teljes titoktartás övezte az építést, hogy aztán fél év múlva hatalmas pofont kapjon a német formatervezés…egyből négyet.
Ez persze nem baj, hiszen pont az volt a cél, hogy megértessék az emberekkel, a BMW már régen nem a nyugdíjas német kispolgár túramotorja, hanem a fiatalok játékszere, amit akár át is építhetnek. Shiro Nakajima, a Brat Style, Hidemo és a Cherry’s Company építésein garantáltan elképedsz.
CHERRY’S COMPANY - HIGHWAY FIGHTER
Kaichiro Kurosu nem túl ismert nyugaton, de Japánban annál inkább. Végiggondolta a BMW történelmét, és valami olyat alkotott, amiben benne van a ’30-as évek burkolt versenymotorja és a közeli jövő egyaránt.
BRAT STYLE - CYCLONE
Go Takamine az az ember, aki stílust teremtett. A műhely neve ma már egy stílusirányzat, és a végeredmény tökéletesen beleillik ebbe. Az új hullámos építések elindítója a könnyű és könnyen motorozható gépek híve, nem csoda hát, ha a végeredmény a hatalmas blokk ellenére mégis könnyed képet mutat.
HIDE MOTORCYCLE - BOXER
Hideya Togashi 2003 óta épít motorokat és főleg a Sportster átalakítások mestere. Az 1970-es évek GP motorjai lebegetek a szeme előtt munka közben. Egyedileg öntött szelepfedeleket és teljesen új váz hátsó részt készített, az ülés alá fűzött láthatatlan kipufogó pedig zseniális.
46 WORKS - CLUBMAN RACER
Shiro Nakajima olyan motorokat készít, amik nem csak a közúton, hanem a versenypályán is megállják a helyüket. Ennek szellemében 30 kg-ot könnyített a gyári súlyhoz képest. Titán kipufogó dobok, Moto GP-ben használt felnik, és Öhlins első villa került beépítésre. Az alumínium idomok pedig teljesen új kihívást jelentettek számára, mert eddig nem csinált komolyabb lemezmunkákat.
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|