Ha most szenzációt hajhásznánk, akkor nem lenne kérdőjel a mondat végén. De sajnos az elmúlt időkben olyan sok régi márka feltámasztása végződött a halott újratemetésével, hogy aligha van okunk bizakodni. Egy mindenesetre biztos, november 1.-én bemutatnak egy prototípust az olasz motorkerékpár kiállításon, az EICMA-án. Az olaszok – két olasz, Franco Malenotti és fia vette meg a jogokat – a brit Matchless megalapulásának 115. évfordulójára időzítik a visszatérést.
A prototípus a Model X Reloaded névre hallgat az eredeti Model X után. A motort 1900 köbcentis S&S X-Wedge blokk hajtja majd, ami 100 lóerőt teljesít, ez körülbelül négyszer több, mint amit az eredeti Model X produkált. Az egyik legérdekesebb részlet a lábtartó, amiből két pár is van. Kitolt lábtartót láttunk már eleget, de olyan gyári motort még nem, amin mindkét pozícióban találunk kezelőszerveket a pedáloknál. Ez még nem minden, mert az ülésmagasság is állítható 740 és 800 mm között, valamint a kormány szöge is változtatható. A motor lemezvázzal készül, ez egyben a szárazkarteres blokk olajtartálya is lesz. És végül még egy elképesztő részlet: Elöl csak egy féktárcsát találunk, de rajta nem kevesebb mint 12 dugós nyereg figyel.
Így nézett ki az eredeti Model X
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|