A BMW K1600 túramodellje nem számít ideális építési alapnak. Az okos futómű, a progresszív fényszóró és a hét számítógép együttese úgy kel életre, mint a Skynet és terminátorként hárít minden átalakításra irányuló próbálkozást. A hat henger és a 300 kg feletti önsúly legfeljebb a motorépítők rémálmaiban jelenik meg…Freddy Krugger-el karöltve. De ki más próbálkozna egy ilyen motor átépítésével, mint a belga Fred “Krugger” Bertrand ?!
A BMW új stratégiája beigazolódni látszik, legutóbb négy japán építőt kértek fel az R Nine-T átalakítására, most pedig Kruggert, hogy a túramodelljüket faragja át. Ennél jobb reklám nem is kell az épített motorok piacán, elég csak ránézni és máris mindenki BMW-t akar majd építeni. Különösen, ha Krugger majd a dobogó tetején találja magát a két hét múlva megrendezésre kerülő AMD motorépítő világbajnokságon. Valljuk be erre minden esélye megvan.
„Motort építeni könnyű” – mondja Krugger. „De motort építeni úgy, hogy megtartjuk a K1600 összes technikai vívmányát, az már jóval nehezebb feladat. A legnagyobb probléma az elektronika volt, a számítógépektől az ABS-ig, és persze az összes szenzor” Így hát a blokk és a hozzátartozó elektronika maradt, de az összes többinek mennie kellett. Új váz készült új lengővillával és még a Duolever első futómű is teljesen átalakult. Kruggert a háború előtti BMW R7 inspirálta és persze az akkoriban divatos art deco stílus, ami már több munkáján is feltűnt. A motort két napja mutatták be a BMW párizsi márkakereskedésében.
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|