A nyugati világ millió eurós költségen fejleszt első kerék hajtást, az oroszok megcsinálják a fészerben. Otromba? Igen! Működik? Hát persze, az alkarnyi vastag kardán és a Lada kardánkereszt atombiztos házasságát még egy körforgalom sem oldja fel.
Az egész technológia a jól bevált hagyományos oldalkocsi hajtásos Uralra épül. Nyilván a szibériai tavaszi olvadás szült olyan közúti állapotokat, ami indokolttá tette a harmadik kerék meghajtását is. Ám nem csak egyedi megoldásról van szó, egy Ural kiegészítőket gyártó cég már szettben forgalmazza a hajtásláncot. Semmi ördöngösség nincs benne, a váltókihajtásra egy lánckereket szereltek majd a motor bal oldalához még egyet. Innen pedig már egyenes út vezet az első kerékhez, kisebb-nagyobb törésekkel, amit ismeretlen számú kardánkereszt hivatott kiküszöbölni. Azt sajnos nem tudjuk, mit reagál a szerkezet a 45 fokos szögeltérésre egy hirtelen kanyarban, mint ahogy azt sem hogy ez mennyit vesz le a nyomorult 26 lóerős teljesítményből. A videó viszont meggyőzőnek tűnik, tengelyig érő sár sem fog ki a motoron amire még egy utánfutót is akasztottak.
https://www.youtube.com/watch?v=3sYKtu-HaxQ
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|