Tudtad, hogy a Dunán és a Szentesin kívül létezett még egy harmadik magyar oldalkocsi is? Lengyel Károly balassagyarmati karosszérialakatos saját kézzel gyártott oldalkocsijai jól példázzák a régi magyar mesteremberek tudását.
Autót idéz a csónak orra, akárcsak a sok finom, krómozott díszléc. Az oldalkocsi sárvédője dinamikát és eleganciát sejtet. Ezek a formák nagy sorozatú gyártásban is megállták volna helyüket.
Zöld Pannoniához zöld oldalkocsi dukált. A szélvédő tetején áramlástani újítást alkalmaztak az örvénylés elkerülésére.
Az oldalkocsi kerekének agya krómozott, a rögzítést jókora szárnyas csavarra bízták. Az ülés műbőr kárpitját Lengyel Károly felesége varrta.
Ez bizony egy reklámfotó. Az oldalkocsikról levették a plexit (jól látszik a szabadon maradt rugós rögzítő középen), hogy az utasok ne kerüljenek a csúnya tükröződés mögé. Az egymást követő rendszámsorozat szerény szériagyártásra utal
Legyen modern – ez volt az első megrendelő utasítása
A Nógrád c. megyei napilapból Elekes Éva írása (1989. január 24.)
Lengyel Károly és családja. A motorkerékpár megrendelésre készült, a mester saját járműve 125-ös Csepel volt, a mellé sohasem került oldalkocsi.
Ma már nehéz elképzelni, milyen nehézségekbe ütközött plexit szerezni az ötvenes években. BMW embléma került a csónak orrára, Csepel hátsó lámpából lett helyzetjelző
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|