Újonnan kifejlesztett, kis légellenállású forma és agresszív megjelenés, amely a Yamaha R-sorozatának összes jellegzetességét magán viseli - ez az új YZF-R6.
A leghatékonyabb YZF-R6 aerodinamika
A kis légellenállású elülső légterelőt az YZF-R1 néhány kulcselemének felhasználásával tervezték meg, és a legújabb kialakítás jelentősen, 8%-kal növeli az aerodinamikai hatékonyságot. Az áttervezett fejidomhoz és a plexihez hasonlóan a motor visszapillantó tükreibe integrált új LED irányjelzők is a turbulencia és a légellenállás csökkentését szolgálják.
Kifinomult elektronikus vezérlési technológia
Az YZF-R6 az első motorkerékpárok egyike volt, amely olyan precíziós vezérlést biztosító fejlett elektronikákat alkalmazott, mint a Yamaha chippel vezérelt fojtószelep (YCC-T) és a Yamaha chippel vezérelt szívás (YCC-I). Hogy a motorkerékpár irányíthatósága még jobb legyen - a legkülönbözőbb körülmények között is -, az YZF-R6 fejlett kipörgésgátló rendszert (TCS) kapott, ami a kormányon lévő kapcsolóval szabályozható.
Az YZF-R6 emellett egy gyorsváltó rendszert (QSS) is kapott, amely gyorsabb sebességváltást tesz lehetővé. A rendszer hasonlít az YZF-R1 rendszerére, és felváltás észlelése esetén azonnal megszünteti a meghajtási nyomatékot, így tengelykapcsoló nélküli felváltást tesz lehetővé teljes gáz mellett, kihasználva a közeli áttételes, 6-fokozatú sebességváltót a rendkívüli gyorsulás érdekében.
YZF-R1 típusú 43 mm-es első villák
Nem csak az YZF-R1 által inspirált arculat hangsúlyozza a motor kapcsolatát az ikonikus szupersport modellel, de a 2017-es YZF-R6-ot az YZF-R1-től kölcsönzött új, fordított KYB villákkal is felszerelték. Ez a kiváló minőségű első felfüggesztés nagy, 43 mm átmérőjű csövekkel rendelkezik - a korábbi modellek 41 mm-es átmérőjével szemben -, ami még stabilabb érzést nyújt, különösen fékezés és kanyarodás közben. Az első kerék tengelyének átmérőjét is megnövelték, 25 mm-re, az optimalizált vezethetőség érdekében.
320 mm átmérőjű YZF-R1 típusú első fékek
Az új YZF-R6 az YZF-R1 típus radiális első fékrendszerének előnyeit is élvezi, amely a Yamaha termékekbe valaha beépített legfejlettebb rendszerek egyike. A kettős 320 mm-es tárcsák 4 szembe-dugattyús alumínium nyereggel rendelkeznek, kiváló érzetet és jelentős fékerőt biztosítva.
Karcsú magnézium segédváz
A motoros mobilitása kulcsfontosságú a rendkívül precíz és mozgékony vezetés eléréséhez, ezért az YZF-R6 újonnan tervezett üléssel és segédvázzal van felszerelve, amely lehetővé teszi a motoros számára, hogy gyorsan és könnyen áthelyezze testsúlyát. Az erős és könnyű CF magnézium öntvényből készült segédváz elöl 20 milliméterrel keskenyebb, lehetővé téve, hogy a motoros szorosabban odasimuljon a tankhoz, javítva az aerodinamikát.
Könnyű, alumínium üzemanyagtartály
A Yamaha különleges CMT (Cold Metal Transfer) vagy más néven hideghegesztéses technológiát használt az új formatervezett tank kialakítása során. A szorosan záró, robotok által készített hegesztési varratokat gyakorlott hegesztők véglegesítik, ami így igazán exkluzív, kézműves jelleget ad a tanknak. 1,2 kilogrammal könnyebb, mint acél megfelelője - és jobb vezetési pozíciót nyújt, nagyobb mozgási szabadságot biztosítva a gyors súlypont-áthelyezéshez a kanyarok elején és végén. Ez a prémium minőségű üzemanyagtartály kiemeli az YZF-R6 kategóriaelső tulajdonságait.
Javított üléspozíció
A 20 milliméterrel karcsúbb „derék"rész jobb ergonómiát biztosít, és a lábak is könnyebben letehetőek a földre - míg az ülés és a formázott alumínium tank öblös térdmélyedése lehetővé teszi, hogy a vezető szorosabban rásimuljon a motorra. Az eredmény egy olyan harmonikus üléspozíció, amely szabadabb mozgást tesz lehetővé a testsúly hatékony áthelyezéshez. Ennek eredményeként a motoros teljes mértékben kihasználhatja a jobb kezelhetőséget, fékezést és gyorsulást, amit az új villák, első tárcsák és elektronikus vezérlési technológia nyújt.
YZF-R6 fő műszaki jellemzők
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|