"E.J. egész életét a sebesség határozta meg. Karrierje kezdetén olyan bemutatókon vett részt, ahol a szervezők 100 felett minden egyes elért mérföldért 1 dollárt fizettek neki… de őt már akkor sem a pénz, hanem a dicsőség motiválta. És 1973-ban a csúcsra jutott ezzel a vassal.
Sokat kísérletezett a nagy álommal: egy V8-as autómotor motorkerékpárvázba illesztésével. A Widowmaker előtt hat sikertelen próbálkozása volt, de cikkünk tárgyával, a hetedikkel végül sikerrel járt.
350 köbinches Chevy 8 blokk nyert elhelyezést a vázban. Az átalakított Hillborn befecskendezés és a Brodix alumínium hengerfejek mellett kovácsolt dugattyúk gondoskodtak a 12,5:1 kompresszióról. E.J. tulajdonképpen az összes teljesítményt kinyerte az erőműből, amit csak lehetett. Lemondott a régebbi építéseinél alkalmazott saját készítésű tengelykapcsolóról, mert még a Harley dobfékjéből kialakított, rettenetesen erős alkatrész sem tudta kezelni a több mint 500 lóerős fenevadat. Helyette épített egy középállványt, amely lehetővé tette a hátsó kerék szabadon forgását, aztán már nem volt más dolga, mint 7500-as fordulaton tartani a motort, majd a zöld lámpa felvillanása után leugrasztani a szörnyeteget az állványról, és hatalmas füstbe burkolva nekivágni a negyed mérföldnek.
Még leírva is elképesztő, hogy mire voltak képesek a régi korok versenyzői…"
A teljes cikkért keresd a Wild magazin 257. számát az újságosoknál!
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|