"Nem arról van szó, hogy a Rick’s épített motorkerékpárjain eddig gondot okozott a széles gumiabroncsokkal közlekedés. Baden-Baden híres műhelyének ennél magasabb a felkészültsége.
2005 hideg tavaszán az Indiana Convention Center-ben szinte felrobbant a kiállítás, amikor egy thaiföldi gumiabroncs-gyártó standján megjelent a Csoda: a Vee Rubber először mutatta be a két Monster gumiabroncs méretét, a 120/70x23 első és a 360/30x18-as hátsó gumiját. Vagyis a ’99-ben kezdődő nagy gumiszélesítési háború az Avon és a Metzeler között végül oda jutott, hogy egy harmadik gyártó illeszthette a fejére a képzeletbeli koronát!
A német custom bike iparnak pedig ez csak olaj volt a tűzre. TÜV-ös minősítés ugyan még a legszebb álmokban sem létezett, de a gondolatok beindultak...
Azt gondolhatjuk, hogy a 330-as vagy 300-as gumiról a 360-as méretűre váltás csak egy kis lépés. Számszakilag igen, de a valóságban ez egyáltalán nincs így. Ahhoz, hogy a vázban középre álljon a kerék, annak nagyon sok hozadéka van, ezeket mind ki kell találni, sőt: meg is kell alkotni őket.
A Rick’s csapata végül ennek a piaci szegmensnek a hiányára ráérezve egy komplex, 360-as méretű konverziós készlet gondolatát valósította meg.
Az egésznek a nagy okossága ott kezdődik, hogy nem szimmetrikus a lengővilla. De ebben semmi meglepetés sincs, hiszen a szíjhajtásnak valahogy el kell jutnia a hátsó beltkerékhez. A 300-as szélesítő készlet ugyanígy működik, a szíj a lengővilla bal oldalának keretén belül halad hátra.
Viszont ehhez a rendszerhez kell még egy hajtáslánci elem. Ott van ugye a primer hajtás a főtengelyről, a kuplung után viszont beköszön a Meglepetés. Először jön egy rövid szíj egy plusz kerékhez és tengelyhez, még a hátsó kerék előtt.
Ez az a szükséges közbetét, ami utána kiviszi a forgást a hátsó keréken kívülre, ahol már bátran csatlakozhat a tiszteletreméltó társasághoz a hátsó hajtás."
A teljes cikkért keresd a Wild novemberi számát az újságosoknál!
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|