A Motorcyclist Magazin az év emberének választotta Eric Buellt. De hol rejtőzött az elmúlt két évben?
Miután 2009 október 30.-án a Harley-Davidson megszüntette a Buell-t, a gyárat pedig bezárta, Eric Buell új céget alapított. Eric Buell Racing néven egyedi és kisszériás versenymotorokat kezdett gyártani. Ezzel meg is kaptuk a választ arra, hogy miért pont ő lett az év embere. Kevesen mondhatják el magukról, hogy 61 évesen talpra tudnának állni, és ugyanolyan lelkesedéssel elkezdeni a motorgyártást a nulláról, mint ahogyan ő kezdte ’80-as években.
A legújabb hír pedig, hogy pár héttel ezelőtt befejeződtek a 2012-es 1190RS tesztjei. Eric a Harley szárnyai alatt tervezett, de végül már meg nem valósult Barracuda projectet fejlesztette tovább, a korábban már használt Rotax blokkal, amit teljesen átdolgozott.
Hamarosan indul a sorozatgyártás, de ha venni akarsz egyet a 2012-es modellből, nemcsak gyorsnak kell lenned, de a családi ingóságokat is zálogosítanod kell: A 40.000 dolláros ár kicsit meredeken hangzik, de ne feledjük, mindössze 100 darab készül majd belőle, amit a gyűjtők valószínűleg pillanatok alatt elkapkodnak.
Néhány adat az 1190RS-ről:
Blokk: Rotax V2, vízhűtéssel
Hengerűrtartalom: 1190 cm3
Kompresszió: 13,6:1
Teljesítmény: 175 LE (9750-es fordulaton)
Tömeg: 176 kg (olajjal, vízzel, üzemanyag nélkül)
Váz: Alumínium váz, egyben üzemanyagtartály is
Villaszög: 22 fok
Első villa: Öhlins, 41 mm, fordított
Kerekek: 17” magnézium, elöl 3,5” hátul 6” széles
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|