Born to be Wild - élő szövet a fém vázon
Üdvözöl az igazi, hamisítatlan motoros paradicsom, a virtuális Wild!

Hírlevél [7291 fő]


E-mail címed:

 Feliratkozás:

 Leiratkozás:


Zero Motorcycles

- 2012.04.08.

A Californiai Sant Cruz-ban székelő Zero Motorcycles megvalósította a használható elektromos motorkerékpárt. Persze ehhez ügyesen kellett megválasztani a célközönséget. Az elektromos túraendúró terve egyelőre csak annyira lehet valós, mint a kormány ígéretei, mert ha sivatag közepén egy "battery low" felirat villan ki, nem biztos, hogy felhőtlen lesz a következő pár óránk, már ami a szomjanhalásig hátra van.
A cég inkább a városi kisköbcentis nakedbike-osok és krosszmotorosok számára kínál alternatívát. Motorjaik kétféle akkumulátorral kaphatóak, 120 és 180 km-es hatótávolsággal, pénztárcánktól függően és a motor súlyára való tenkitettel válogathatunk. Ez nem az az akksi amit kétévente cserélünk és csilliókba kerül. 500.000 km az élettartalma, így sokkal valószínűbb, hogy a szerkezeti elemek hamarabb tönkremennek. A végsebesség 128 km/óra, 2 másodperc alatt gyorsul 50-re, a menetteljesítmény, a súly és a méret is egy 250 cm3-es kétütemű krosszmotort idéz.
Ellenérvként sokan azt hozzák fel, hogy az elektromos járművek ugyanolyan szennyezőek mint a robbanómotoros társaik csak itt az erőművek szennyeznek. Ez ebben a formában nem igaz, még egy szénhidrogén erőmű is többszörös hatékonysággal működik, mint egy hagyományos utcai motorkerékpár, a légszennyezés mértéke pedig mindössze 1/8-a kW óránként.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Eddigi hozzászólások

Webwild: since 1996

Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
Oldal tetejére
Az oldal töltődik...