Egyszerűen megismételjük a motoron lévő féklámpát a sisakon is, hogy jobban észrevehetők legyünk a mögöttünk közlekedő járművek számára, ha a közlekedési helyzetnek megfelelően fékezésre kényszerülünk, hogy elkerüljük az ütközést!
A SISAK FÉKLÁMPA jellemzői:
- Nem kell vezetékezés (drótozás) a sisakon levő LED-es vevőegység (továbbiakban: SISAK FÉKLÁMPA) eléréséhez, mert a kapcsolat a jeladóval (a gyárilag beépített féklámpával) kódolt rádiófrekvenciás módon jön létre.
- A sisak féklámpa könnyen levehető és visszahelyezhető a sisakra, mely megoldásnak több előnye van, melyek a következő:
- Ha utasa van a motorosnak, akkor a sisak féklámpa zavaró az utas számára. ekkor könnyen áttelepíthetővé válik az utas sisakjára.
o Ha a motoros sisakot cserél (újat vásárol vagy több sisakkal rendelkezik) a féklámpa egyszerűen áthelyezhető, ha a másik sisakon ki van képezve a rögzítésre szolgáló szerelvény.
o Ha a motort más, arra jogosult személy használja, akkor az általa használt sisakra könnyedén áttelepíthető a megismételt féklámpa.
o Ha a sisak féklámpa időszakosan meghibásodik vagy elem csere válik szükségessé, - a megtévesztés elkerülése érdekében - a javítás vagy az elemcsere idejére könnyen eltávolítható.
A sisak féklámpának több üzemmódja van, amelyek a következők:
- kikapcsolt állapot, amikor egyetlen LED lámpa sem világit, még időszakosan sem. Ekkor az eszköz nem fogyasztja az elemeket még készenléti állapotnak megfelelő mértékben sem.
- normál bekapcsolt állapot, amikor az eszköz LED-jei kb. 5 másodpercenként felvillannak és készek a szelektív rádiófrekvenciás jel fogadására. A felvillanások a forgalomban a figyelem felkeltésére szolgálnak, valamint a sisak levétele és tartósabb használaton kívül (akár pár órás) állapota esetén figyelmeztet a féklámpa egység kikapcsolására az elemek kímélése érdekében.
- ,,kocogó" menet jelzése, amikor a féklámpa LED-jei szaporábban villannak fel, jelezve a lassú menetet a gyorsabban haladó járművek részére, miközben az egység kész a fékezés hatására kiváltódó rádiófrekvenciás jel fogadására - és a sisak féklámpa működtetésére - is.
A sisak féklámpa LED-es egysége 2 db. AA tartós elemmel működik, amely a használat gyakoriságától függően több hétig biztosítja a megbízható működést. Az elemek a LED-es lámpatestben találhatók a fedél lepattintását követően.
A sisak féklámpa adóegysége a motor gyári féklámpa burájába, vagy a motor - típustól függően -, valamely műanyag burkolata alá rögzíthető csavaros, vagy ragasztásos módszerrel. Az adóegység tápfeszültségét a motor akkumulátora biztosítja.
A sisak féklámpa adó- és vevőegysége között szelektív, kódolt, kis teljesítményű rádiófrekvenciás kapcsolat van a szabad frekvenciasávban, amely biztosítja az egymás mellett haladó motorkerékpárok egymás zavarása nélküli biztonságos üzemét.
Ez azt jelenti, hogy egyik motor jeladója sem fogja az idegen motoros sisak féklámpáját „megszólaltatni”, csak a hozzá tartozó, összeismertetett LED-es egységet.
Előadódhat, hogy valakinek több motor használatára van lehetősége. Ebben az esetben sincs probléma az azonos bukósisak használatával, csak egyszerűen meg kell, „tanítani" a másik motor, motorok adóegységét a sisak LED-es vevőegységével. Ugyanez a helyzet az egy motorhoz tartozó esetleges több sisak esetében is.
A már meglévő bukósisakon a LED-es vevőegység rögzítése egy közdarab segítségével történhet, amelyet ragasztással kell a sisak hátulján rögzíteni, hogy a sisak biztonsági jellemzői az estleges fúrással ne sérüljenek.
Javasolt ragasztó az FBS speciál szilikonkaucsuk, a felületek zsírtalanítását követően.
Lehetséges a tépőzáras rögzítés is, a sisakon, vagy a motoros ruha, dzseki gallérján.
A SISAK FÉKLÁMPA használatához balesetmentes motoros szerencsét kívánunk!
SECOND LIGHT, SECURE LIFE! azaz MÁSODIK FÉKLÁMPA, BIZTONSÁGOS ÉLET!
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|