2012. július 1. a Függetlenség Napja. A Vadászsólyom és a Betolakodó feltűnik terepszemlét tartani a hatalmas fallal védett területre. Leülnek, tollászkodnak, csendben figyelnek. A kínaiak abbahagyják a rizsszedést, falnak támasztják 125-ös kis kétkerekűiket. Megállnak a pálcák evés közben, himbálóznak rajta a gőzölgő ízes tészták, lepotyog a gondosan felcsippentett curry-s maszat.
Ez történt azon a reggelen pár kismotor-kereskedés környékén, amikor a Suzuki elhatározta, hogy beveri a nagymotorok ékét a kínai piaci résbe, és kitolta a GSXR1300-at és az M1800R-et a GT125-ök és a QS150-ek mellé.
A kismotorok évtizedek óta remek kiszolgálói az ázsai régiónak. Sokan vannak, kevés a pénzük, biciklizni már nem szeretnek annyira, annál nagyobbak a távolságok. Szegények, de azért mégis legyen valami, az olcsó fenntartású, strapabíró kis dünnyögők vitték a piacot, másra nem is nagyon volt kereslet. Kína rettentő fejlődése magával hozta az úthálózat fejlődését, és sokan a pénzügyi fejlődésük mellett megengedhetik maguknak, hogy ezt kihasználva gyorsabb járműre váltsanak. A Suzuki bevezette tehát Kínában két fő zászlóshajóját. Egyelőre egy pekingi és két sanghaji kereskedésen keresztül lehet a teljesen összeszerelt állapotban importált szupergépeket megvenni, de a folyamat nyílván nem áll itt meg. Hiszen aki termel, annak van mit eladnia, csak a megfelelő piacot kell megtalálni a jó terméknek.
Mondjuk a kínaiak hamar szétszedik majd az első darabokat, és másnap már árulják a Chinayabusa 1350RR-t és a Chinatruder 1880VX-et.
Még több érdekes hírt olvashatsz a Wild 201-es számában! Még kapható az újságárusoknál!
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|