Új kategória kezdi kinőni magát. Örök körforgás ez, mert régen egy motoron se volt burkolat. Aztán jöttek a műanyagba csomagolt sportmotorok meg a nehezebb sportos túramotorok, végül annyira általánossá vált a mindent eltakaró áramvonalidom, hogy vissza kellett hozni a meztelenség divatját naked bike néven. Ez a kategória egyet jelent a pehelykönnyű sportossággal, de mit csináljon az a motoros, aki ezzel szeretne hosszú útra menni? És szép lassan elkezdtek a meztelen motorok öltözködni…
A sport-túra elnevezés már foglalt. A műanyagba csomagolt naked motorok pedig semmiképp nem említhetők egy lapon a tágas helykínálattal és tekintélyes terhelhetőséggel rendelkező bivalyerős túramotorokkal. A némi kompromisszummal komfortosabbá tett naked bike-ok csapatát talán könnyű túramotornak lehetne nevezni vagy esetleg sprint-túrának. Ki tudja? Az biztos, hogy már az összes japán gyár kínálatában megjelentek, bár mindegyik más utat választott.
A Kawasaki csak tavaly vette fel a kesztyűt. De ha már utolsónak lépett ebbe a „sprint” mezőnybe, akkor legalább nagy ugrással hozta be a lemaradását. Nem csak egyszerűen felöltöztette a csupasz Z 1000-t, hanem félig-meddig új motort tervezett a hosszabb távú utazásokhoz. A műanyag tankot a már említett acél benzintartályra cserélték, ráadásul a méretét is megnövelték, hogy ritkábban kelljen megszakítani az utazást. Nem túl terjedelmes, de mégis teljesnek tűnő műanyag borítást kapott a motor, a fejidom egész nagy lett, a szélvédő pedig három fokozatban állítható. Az utasra is gondoltak, mert az alapváltozatnál nagyobb az SX ülése, és még egy kis majrévas is van alatta – bár én mindig megtiltom, hogy abba kapaszkodjon a hátul ülő, de ez most nem tartozik ide. Csomagot is lehet kötözni hozzá, tehát mindenképp hasznos.
(L)
Ha még többet szeretnél tudni a motorról, akkor megtalálod a tesztet a 204-es Wild-ban! Keresd az újságárusoknál!
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|