Állítólag a neutroncsillagok minden létező anyagot magukba szívnak, még a fényt is. De csak egyvalami van, ami a neutroncsillagot is beszívja, az pedig nem más, mint a BMW 255 kompresszora. Az egész 1926-ban kezdődött amikor Erns Henne megnyerte a nemzeti bajnokságot, majd a gyár segítségével először egy 750-es R37-essel majd 1928 és 1937 között egy kompresszoros 500-assal keserítette az angolok versenyzők életét. Összesen 76 rekordot állított fel, a legjobb eredménye 279,5 km/óra volt.
Henne pályafutása alatt tökélyre fejlesztették a kompresszort, hogy Georg Meier neve 1939-ben legendává váljon a Man szigeten. A britek váltig állították, hogy csak egy angol képes megnyerni a Man szigeti TT-t, igaz, 27 évvel korábban azt is állították, hogy a Titanic elsűllyeszthetetlen. Meier alaposan beleköpött az angolok teájába azon az ominózus június 16.-i délutánon, ugyanis ő lett az első külföldi, aki megnyerte a versenyt. Georg Meier a háború évei alatt a csűrben rejtegette a motort, majd hazai versenyeken alázta vele a versenytársakat, mígnem 1950-ben betiltották a feltöltők használatát. Innentől fogva versenyezni csak szívómotorokkal lehetett. Szívás!
A teljes cikket a Wild Magazin 206-os számában olvashatjátok, melyet még pár napig megvásárolhattok az újságárusoknál, vagy fizessetek elő, úgy még spórolhattok is.
(R)
Ernst Henne, és az ő feltöltős ötszázasa:
A későbbi 255-ös, itt a kompresszor már elöl kapott helyet:
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|