Born to be Wild - élő szövet a fém vázon
Üdvözöl az igazi, hamisítatlan motoros paradicsom, a virtuális Wild!

Hírlevél [7291 fő]


E-mail címed:

 Feliratkozás:

 Leiratkozás:


Archívum

Összes eddigi lap:



Lapszám: 192. | Wild 192 | Dátum: 2011. november

Szia

Tartalomjegyzék

Arany Yamaha

Egy nap John Reed-et azzal kereste meg a Yamaha képviselője, hogy építsen egy promóciós motort V2-es cruiserükből, a Yamaha TR1-ből. A motor az Oakland Grand National Roadster Show-n debütált, ahol megnyerte a radikális kategóriát.

Samu Sportstere

Samuel Heikkinen otthonában a hosszú tél szinte kikényszeríti az emberből az épített motort, tehát a megrögzött Sportster fanatikus kétévente farag magának egy bringát. A 2010/11-es év ezt a gyönyörű ironhead Sportstert termelte ki magából.

SpaceSter

A franciák már régóta vezető szerepet töltenek be az európai űrkutatásban. Legújabb fejlesztésükkel most az amerikaiak által 1971-ben a Holdra küldött holdjárót űberelték. Ők inkább motorral közlekednek az űrben…

Mezőberény titka

Santa Pod, a „döntő” futam

Ugyan Hockenheim-ben már eldőlt, hogy az EB Pro Stock Bike kategória győztese Jesper Thiel lett a dán-magyar Sovereign csapatból, de a bajnokság utolsó állomása azért tartogatott izgalmakat.

Fu**inGame

Amikor Odler Richard megvette ezt a Honda CB400T-t, már tudta, hogy bobbert akar építeni belőle. Az eredmény amolyan igazi, biztosíték-kiverős fajta lett, a kritikus szemek nem igazán tudják hova sorolni. A színe pedig…

CCE Ride-in bikeshow

Hangsebességgel

Szubjektív teszt: Honda VT 1300 CX

Motorizálódás

Hírek most

Hírek régen

Black Dragon és Ghost’s buli

Mentőmotorral Szlovéniában 2.

Interjú Erdős Csabával

Hot Rod melléklet

Sereggyűjtő

CCE Fat Thunder 2011

Életünk része: Óperencia

Magyarország felfedezése

Déva-túra hetedszer

Lap tartalma...



Lapszám: 191. | Wild 191 | Dátum: 2011. október

Szia

Tartalomjegyzék

A kétkerekű laprugó

A világbajnokság résztvevői között csak egy motor volt, ami mellett még az is megállt, aki bélgörcsökkel rohant a mellékhelyiség irányába. Tulajdonképpen nevezhetjük motornak, de a texasi RK Concepts RK-S Yamaha-ja valójában egy két keréken guruló laprugó.

Norrtalje Bike Show, Svédország

El Bastard

Az egész sztori úgy kezdődött, mint egy népmese, a vége többnyire szép, na de az eleje… A motor egy évvel ezelőtt került Áronhoz, nem volt épp csúnya, de a szép azért nem ilyen. A cél egy klasszik Frisco-i építés volt, ami a mostani japán stílusból is merít.

Cepsa Kupa, Kunmadaras

A szabolcsi Big Twin

Csaba a 43-as Wildban bemutatott Harley-t fejlesztette tovább. De úgy, hogy egy kiállításon a motor két régebbi gazdája is percekig gondolkodott: ez vajon az ő egykori bringájuk vagy nem? Az olajtartály eldöntötte a vitát, hiába, Sima Béla rules!

NitrOlympx: a drag EB német állomása

A méret a lényeg

A King Machine Choppers és a Hömbi Custom közösen épített Ultima-jánál a cél egy irgalmatlan méretű épített motor volt, jó arányokkal, ugyanakkor jó vezethetőséggel. És persze minden kispolgári kütyüvel, ami egy gyári motoron is van… csak itt elrejtve.

A 20. európai Indian találkozó

Szubjektív teszt: Suzuki DL650

Hírek régen

A sötétség urai: Kunmadaras stunt

Hírek most

Mentőmotorral Szlovéniában

2009-ben Pécsett találkoztak először a világ mentőmotorosai. Akkor azzal váltak el egymástól, ezentúl kétévente megismételik a rendezvényt. A szlovének voltak a leglelkesebbek, azonnal elvállalták az idei konferencia megszervezését.

Debreceni autó show

Power Big Meet: a svéd autós buli

Nem Nemzeti Vágta

Életünk része: A szarvas

Magyarország felfedezése

Sörbe áztatott monológok

Catskill Mountain Thunder buli, USA

Jesper Thiel: villáminterjú a drag Európa-bajnokkal

Lap tartalma...



Lapszám: 190. | Wild 190 | Dátum: 2011. szeptember

Szia

Tartalomjegyzék

A svájci szamuráj

A japán alapítású, de ma már Amerikában működő Zero Engineering cég Type 8 sorozatgyártású termékét a svájci Baechli Custom alakította át. És az építők az újjászületett, könnyen kezelhető, alacsony súlypontú, minimalista motor nemzetközi voltát a nevében is korrekten jelzik: „FTW 1978”

A dragster EB norvég állomása

Szubjektív teszt: Honda VFR 1200

A VFR egy olyan motor, ami állócsillagként ragyog már húsz éve. A hétötvenes sportos túramotor volt, elnyűhetetlen, fogaskerekes vezérművel: tökéletes kompromisszum a mindennapi használhatóság és a kanyarvadászat között. Az új, ezerkétszázas modell pedig esélyesnek tűnik a legenda folytatására

Épített naked bagóért?

Felhördültem, mikor először hallottam erről a Suzuki GSX 750 Katana-ról. Először azért, mert állítólag kidobták az építés során a Katana fejidomot, mert ronda volt. Aztán jött az ára. Lehet manapság másfél hónap alatt összehozni egy olcsó épített motort… háromszáznyolcvanezerért?

Új magyar rekord Kunmadarason

AMD épített motorok világbajnoksága

Mókus interjú

Pura Vision

Roman Bus neve ismerősen csenghet azok számára, akik már megfordultak az EMAT-on vagy a Devils Motor Shown. 2009-ben a panhead blokkos Don Scalfare fémszínű elemivel sokak agyába sütött billogot, és akkor a legjobb épített oldschool díját hozta el. Idén pedig a Pura Vision-nel értelmezte át a softail váz fogalmát

Szolid X4 építés

A címet nézegetve lelki füleimmel már hallom is a felhördülést: „Hogy a fenébe lehet szolid az az X4-es, amit a Honda a legendás V-Max vetélytársaként fejlesztett ki?”. Sietve megnyugtatok mindenkit: nem az X4 a szolid, hanem az építés. És a motor mellett a gazdájára is érdemes egy-két pillantást vetni!

Hangsebességgel (iScream, Rolls)

Bulibeszámoló (Iron Horses, Carpathians, Stray Dogs)

Mesél a tetkó – Pici

Hírek régen

Hírek most

Emléxel?

Sörbe áztatott monológok

Egy nap sok Pannóniával

Vadkelet

USA autós találkozó

Kalandozás Székelyföldön 5.

Életünk része: A sólyom

Magyarország felfedezése

Lap tartalma...



Lapszám: 189. | Wild 189 | Dátum: 2011. augusztus

Szia

Tartalomjegyzék

Sporimánia: Misi bobbere

A dunaföldvári Simon István szókincsében a „vázvágás” és a „futómű-átalakítás” ismeretlen fogalom, ő mindig a motor eredeti fő konstrukciós elemeit igyekszik körülépíteni. És ha most unottan legyintenél, akkor már elöljáróban elárulom, hogy nem katalógustermékeket pakol fel rájuk!

CB 900 Bol d’or kicsit másképp…
Ezt a Hondát előző tulajdonosa már átépítette, a forma a ’80-as évek lowrider ideálját próbálta utánozni… kevés sikerrel. Aztán a motor Jézushoz került, aki egy-két apró javítás (blokkcsere, generátortekercselés stb.) után végre megadta neki azt a formát, amire a gépezet titkon mindig vágyott

Harley-Davidson Softail Blackline teszt

A Harley modellek – még a „custom” jelzővel illetettek is – esetében a cég eddig mindig igyekezett valami középutat találni a polgári gondolkodás és a rock között. Aztán megérkezett a Softail Blackline, amely egyszerűségével hódít: két kerék, ülés, kormány, minimális lámpa és egy tank a V2 felett. Nem is kell több

Eseménydús eseménytelenség (Kunmadaras)

Dragster Európa-bajnokság (Svédország)

Dragster Európa-bajnokság (Finnország)

Egy nehéz nap éjszakája
Africa Twin Rallye – Ízi emlékére

Stargate

Az olasz 5 INI és a Garage 65 műhelyek ezt az építést számítógépen tervezték meg, az észvesztő késztermék pedig fantasztikus csemegéket rejt magában: a Stargate lényege gyakorlatilag annyiban foglalható össze, hogy ezen a motoron aztán semmi, de tényleg semmi sem az, aminek látszik!

Hangsebességgel (Zorall, Wisdom)
Mesél a tetkó – Snake

Ghost’s jótékonysági kiállítás

Hírek régen

Hírek most

Életképek

Hírek régen

Hírek most

Hot rod melléklet

Lincoln – Ford hot rod

Az idei EMAT legszebb autóját van lehetőségünk most bemutatni Nektek. Ha létezik rajt-cél győzelem ebben a műfajban, akkor ez az volt. Minden néző, minden versenyző azt mondta róla, hogy ez a legszebb – majd győzött!

Kocsmaopera

Hunhír

Aki Kazaksztánból hazalovagolt

Életünk része: A griff

Magyarország felfedezése

Sörbe áztatott monológok

Wild relikviák

Lap tartalma...



Lapszám: 188. | Wild 188 | Dátum: 2011. július

Szia

Tartalomjegyzék

Son of a Gun

Az angol Lamb Engineering cégnek ugyan semmi köze nincs a motorokhoz, de ez a mellékes tény nem gátolta meg őket abban, hogy ezzel az építéssel elhozzák a Mainz-i Custom Chrome Motorshow Best of Show díját. A cikkből természetesen az is kiderül, hogy mi a szent sz*r is ez a Son of a Gun…

V4 Custom finálé

Dragster full airbrush-sal

Gál Tamás EMAT-győztes Hayabusa dragstere is a fegyverekkel hozható kapcsolatba, már ha az airbrush-t nézzük. Itt álljunk meg egy pillanatra (dragokon ritkán találkozunk airbrush-sal), de aztán lépjünk tovább ezen a napirendi ponton, mert az igazi meglepetések a technika szemrevételezése során érik az embert!

Santa Pod, a legendás dragster pálya

A Mainz-i Custom Chrome Dealer Show

A búcsú perce

Az EMAT ideje alatt mindig sok érdeklődő vette körül Sapka őrületes építését. Nem csoda, mivel hosszasan lehetett azon elmélkedni, hogy milyen alapanyag hogyan került felhasználásra a munkálatok során. Mindez azonban szép emlék marad csupán, mert a Triumph váratlanul Norvégiában talált új gazdára.

Open Road fesztivál Alsóörsön

Befűzve

Rózsa Zsolt rövid streetfightert épített a Z1000-ből, németesen széles kormánnyal, nem túl meredek üléssel. Egy lesunyított fejű, alattomosan támadó, drótküllős fenevadat. Igen, drótküllőset… ami ugyan ma még szentségtörésnek számít streetfighter körökben, de lehet, hogy jövőre már kötelező lesz.

Union

A Mainz-i Custom Chrome bajnokság egyik győztese lett ez a luxuscirkáló. Igényesen megalkotott sárvédői, szoborkiállításra termett, páratlan szépségű oldalkocsija, patinásított blokkja és öregbített fényezése mind hozzájárult ahhoz, hogy vita nélkül hozza el a „Legjobb Harley” díjat.

Mesél a tetkó

Motoros Búcsú, Ecséd

A Condors MC rockünnepe

HAMC Toy Run

Shadowners V2 Nap

Geronimo MC Péntek 13. buli

Hírek régen

Hírek most

Ahogy Ők látnak bennünket

Meló-dráma

Rattus Motoricus Mustangicus

Sörbe áztatott monológok

Kalandozások Székelyföldön 4.

Hunhír

Szent-Györgyi Albert

Magyarország felfedezése


Lap tartalma...



Lapszám: 187. | Wild 187 | Dátum: 2011. június

Szia

Tartalomjegyzék

V-Rocker

Ínséges, EB-mentes időszakot élünk, ezért most a Mainz-ban megrendezett Custom Chrome Dealer Show egyik motorját mutatjuk be Nektek. Udo Kohse építése tobzódik az érdekes megoldásokban: a hihetetlen formájú tank, a mazochistáknak szánt ülés, a bújócskát játszó kipufogók mind szerepet játszottak abban, hogy az 1200-as Sportster elhozza a show közönségdíját

EMAT – Újratöltve

Címlaplány szépségverseny

Angel Wing

Elég régen szerepelt trike a Wild oldalain, tehát itt az idő, hogy felelevenítsük a régi hagyományt. Az 1600-as VW Bogár blokk által űzött fenevad megálmodói – Kása Norbert, Kása László és Zelei Miklós – először hivatalosan forgalomba helyezték a járművet, majd lendületvesztés nélkül az idei EMAT „Legjobb trike” kategória győztesei lettek

Szoborból motort

Az Easyriders magazin több oldalon keresztül mutatta be a zseniális cseh építő, Pepa Kolínek határokat feszegető Harley-ját. Arról azonban nem szólt a fáma, hogy a Bohemian Custom Show-n kiállított gép nem volt teljesen járóképes. Nem kis büszkeséggel jelentjük be, hogy Bakó személyében egy felvidéki magyar srác végre motorozhatóvá tette a kiállítási tárgyat!

Suzuki GSX 1250 FA teszt

Európai Junior Kupa

Túlzások nélkül

Az év első kunmadarasi drag versenye látványos futamokat ígért, de Esőistennek valami lelki problémája lehetett a hétvégén, mert fel-feltörő zokogásával igyekezett meghiusítani az egybegyűltek felhőtlen szórakozását. A dragosok azonban nem ijednek meg egykönnyen: válaszul lazán felszaggatták a pálya betonját. Szó szerint…

Pepenero

A King Machine műhely Hell Bentre keresztelt motorját a 153-as számban ismerhettétek meg. Akkor még merevvázas volt, és a zsanai gázrobbanást megszégyenítő lángtenger borította. Ez már a múlté, a lángokból a Pepenero született újjá, és az áprilisi EMAT-on debütált. Elhozta nemcsak a Best of Show díját hanem a legjobb fényezésért járó díjat is

Kalandozások Székelyföldön 3.

Mesél a tetkó – Viktor

Ghost’s MC és Iron Horses MC bulibeszámolók

A Carpathians MC klubházában

A Stray Dogs MC története

Kawasaki W800 teszt

Motorépítés a legfelsőbb szinteken

Hírek régen

Hírek most

Sörbe áztatott monológok

A bőrvéső

Életképek

Alföld-Alpok túra, 1924.

Magyarország felfedezése

Lap tartalma...



Lapszám: 186. | Wild 186 | Dátum: 2011. május

Szia

Tartalomjegyzék

A vérradikális

A csongrádi Top Notch Company építése szemrebbenés és lelkiismeret furdalás nélkül áldozza fel a motorozhatóságot az egyediség oltárán. Elöljáróban csak egyetlen adat: bármilyen hihetetlennek tűnik, de az ultrabrutál méretű üzemanyagtank akár még 8 dl benzint is képes elnyelni!

Robbanó motorok?

Az EMAT évről évre egyre népszerűbb lesz, ezt országunk politikusai is tisztán látják. Mert ugyan mi másért szerveztek ugyanarra az időpontra, közvetlenül a kiállítás helyszíne mellé egy uniós családi pikniket? Valszeg abban bíztak, hogy a motorosok létszáma kedvezően befolyásolja majd a piknik látogatási statisztikáját is

Lajos, a Harcos

Miután Bacul szert tett egy lezúzott Yamaha-ra, a kárfelmérést követően nem az eredeti állapotára alakította vissza, hanem súlyos tömegiszonyra hivatkozással inkább egyedi gépet faragott belőle. A Warrior végül szép példája lett motor és gazdája tökéletes összhangjának: mindketten gumigyilkosok

Egy motoros színésznő emlékére

Navajo-Hopi Honor Run

Gyulai Csongor abbahagyja

Lengyel Motorépítő Bajnokság

Kalandozások Székelyföldön 2.

Intruder fullcustom

Karesz nem teketóriázott: ment 20 km-t az új VZR 1800-asával, aztán az átépítés mellett döntött. Repültek a műanyagok, jött Küryakyn meg Thunderbike, és a motor lóereje máris 150-re nőtt. Ha a Gigamachine ilyen ütemben folytatja a tuningot, akkor a Spurimánia rovatot hamarosan őrületesen átszabott, egynyolcas Intruderek bemutatása váltja fel

Hangsebességgel: Subscribe és The Idoru interjúk

Mesél a tetkó – Marshal

Ghost’s MC és HAMC bulibeszámolók

Bemutatkozik az Africa Twin márkaklub

Az én X-aktám

Hírek régen

Egy régi motoros arc: Filip Gyuri
Hírek most

Sörbe áztatott monológok

Lowlife Machine

A Zastava csak 44 évnyi itteni vendégszereplés után látta meg újra szülőföldjét, de a szerbiai OG Custom Works emberei nem hagytak neki sok időt az önfeledt ünneplésre. Szétbontották, choppolták, tuningolták, aztán lazán elhozták vele az idei EMAT Best Custom Car díját. Az autó azóta már több interjúban is „eltékozolt évek” jelzővel illette eddigi életét

Magyar motorizáció extra

Hunhír

Magyarország felfedezése

Levéltár

Lap tartalma...



Lapszám: 185. | Wild 185 | Dátum: 2011. április

Szia

Tartalomjegyzék

Kurtizán Abu Dhabi-ból

Eddig nem nagyon kedveskedtünk az Egyesült Arab Emirátusokban készített járművek híveinek. Most pironkodva pótoljuk a lemaradást, és rögtön egy olyan motort mutatunk be, amely eddig négy nemzetközi bajnokságon ért el dobogós helyezést

Egyre többen

A Budapest Motor Fesztivál szervezői mindent megtettek annak érdekében, hogy ne lehessen egy óra alatt végigtüsszenni a kiállításon. Millarca fotóján a rendezvény legszebb motorja, a mattfekete Ducati Diavel látható

Nem csak szobadíszek

Hit The Road Jack

A Budapest Motor Fesztiválon a legendás Sztrakay Jack-kel beszélgettünk a motorosklubok, motorostalálkozók helyzetéről a szocializmusba ájult Magyarország korában, és az időutazás során eljutottunk addig a napig, amikor a fiatal Jack megvette élete első Harley-Davidson-ját

Csíksomlyóra két keréken

Spori Lengyelországból

Épített Sportstereket bemutató sorozatunkban egy lengyel Spori-átalakítást ismerhettek meg. A Wieliczka-i műhely építése első ránézésre csak a lyukak mennyisége alapján tűnik különlegesnek, de a tüzetesebb szemlélők rájöhetnek, hogy tényleg a lyukakról szól minden!

Daytona Bike Week

Marózus streetfighter

Igen különleges streetfightert mutatunk be Nektek a Marózus műhelytől. A Triumph a lapzárta utáni pillanatokban nyerte meg a szlovák motorépítő bajnokság streetfighter kategóriáját Pozsonyban!

Hangsebességgel

Mesél a tetkó

Rajzfigurákon innen…

Klubháznyitó Újhartyánban

Geronimo focitorna

Hírek most

Hírek régen

Húsvét

Hot rod melléklet

Magyar motorizáció 4.

Magyarország felfedezése

Sörbe áztatott monológok

Lap tartalma...



Lapszám: 184. | Wild 184 | Dátum: 2011. március

Szia

Tartalomjegyzék

Quantum Leap

A Hardly Civilized műhely építése képében a Wild-ba is megérkezett a legbetegebb, legvalószínűtlenebb, legfuturisztikusabb jármű, amit négy év alatt össze lehet hozni. A világbajnokság 7. helyezettje fittyet hány minden szabályra

A betolakodók

A VZR 1800-asok közül a legtöbb még ma is szériaállapotban rója a kilométereket. A Gigamachine most rögtön két példányon mutatja meg, hogyan lehet viszonylag kifizethető áron, magas minőségben egyedivé varázsolni ezt a típust

Drag vagy streetfighter?
Őrület: ez az FZR 1000 erősen hozza a dragbike jellemzőit, de a leglátványosabb részei streetfighteres részletességgel készültek… ráadásul a motor utcai használatra is alkalmas! Mi, magyarok azzal motorozunk a forgalomban, ami van. Ha drag, akkor azzal

Verona Bike Expo 2011.
Január végén Olaszországban került sor Európa egyik legnagyobb téli motoros rendezvényére. Százezer látogató előtt debütált nemzetközi szintéren múlt havi posztermotorunk, az El Camino. Hogy milyen eredménnyel, az kiderül a cikkből

Supermoto-helyzet

Nicolas Cage dublőrje

Kék Pegazus

Filigrán, kecses chopper, merev vázzal, skandináv beütéssel. A finn Sami Norton-ja az angol modell újragondolása, tradicionális chopper alapokon

Hangsebességgel

Életképek

Sturgis

Hírek most

Hírek régen

Sörbe áztatott monológok

Túra Montenegróba

Viva Las Vegas!

Hunhír

Magyar motorizáció 3.

Magyarország felfedezése

Wild relikviák

Blues egy emberért

Lap tartalma...



Lapszám: 183. | Wild 183 | Dátum: 2011. február

Szia

Tartalomjegyzék

Redonkulous, a radikális vörös

Egy, csak egy legény volt talpon a 2010-es motorépítő világbajnokságon, aki bevállalta a visszapillantó tükör viselését. És ha tüzetesen megvizsgáljuk a Deadline Customs építését, láthatjuk, hogy az alkotók nem csak ebben törekedtek a megalomániára

Magyar-amerikai együttműködés

Tíz évet várt Attila arra, hogy létrehozzon egy olyan szimbiózist, ahol verge a magyar fél tetszeleghet az élősködő szerepében. E retro-fogat elemei közül a Pannónia oldalkocsi gondtalanul gurulva szemléli a tájat, míg az amerikai rabszolga gürcöl

Cím nélkül

A lapostankos GSX-R a streetfighter-építés leghagyományosabb típusa. Dienes Sanyi motorja így klasszikusnak számít, és megtalálható rajta a stílus szinte valamennyi „kötelező gyakorlata”. S hogy nem elég agresszív a színe? Nézd csak meg közelebbről!

Z650: Igazi old school

A Csepel-Jawa

Bánhidi Tamás először egy Suzukit akart átfaragni, aztán inkább a csehszlovák ipar remekét csapta nyakon a flex-szel. Az újszülött létrehozásából a VSz egykori tagállamai közül a hazai ipar bőven kivette a részét, de a keletnémet kolléga okozott egy kis zűrt

Custom robogó

Csodabogár interjú

El Camino

Nomen est omen… a Radical-Garage építése tényleg az útra termett! Ha mellégurulsz a lámpánál, először a látványán akad meg a szemed, a második pofont meg akkor kapod, amikor induláskor a gazdája finom csuklómozdulatára csak gumifüstöt hagy maga után

Sons of Anarchy

Életképek

Hírek most

Hírek régen

Sörbe áztatott monológok

Hot rod melléklet

Mesél a tetkó

Baki

Hunhír

Magyar motorizáció 2.

Könnyek Ösvénye

Motoros cukrász tortái

Wild relikviák

Elôzetes, hirdetési lista

Lap tartalma...

Webwild: since 1996

Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
Oldal tetejére
Az oldal töltődik...