Born to be Wild - élő szövet a fém vázon
Üdvözöl az igazi, hamisítatlan motoros paradicsom, a virtuális Wild!

Hírlevél [7291 fő]


E-mail címed:

 Feliratkozás:

 Leiratkozás:


NA MOST AKKOR MI VAN?

Egy helyreigazítás

Esélytelen lenne a moditwinben egy Harley, ezért május 1-jén külön versenyt írtak ki az ilyen motorral érkezőknek. A kategóriának a V2 nevet adták a rendezők, de a kiírásban nem volt egyértelmű, hogy ez csak az amerikai vékettesekre vonatkozik. Szentesi Péter ezért először fölényesen végigverte a mezőnyt a Yamaha MT-01 erejével, aztán meg kellett elégednie egy tiszteletdíjjal. Szép ez a díj is, de aki a dobogó legfelső fokát adja cserébe érte, az bizony némi csalódottsággal veszi át. A keserű torta tetejére én raktam rá a cukordíszt, mert nem ismerjük egymást, így a listán rosszul azonosítottam az eredmények átnézésekor, ezért más nevet írtam helyette. Most szeretném helyretenni a dolgot, tehát a V2 tiszteletdíjasa és egyben a leggyorsabb motorosa Szentesi Péter volt.


Nem is vagyunk kevesen

A júniusi verseny mindig kisebb látogatottságú, mint a többi. A különbség akkor volt a legfeltűnőbb, mikor még évente négy fordulóval ment a Cepsa Kupa. Valamelyest javult a helyzet, mikor háromra csökkent a versenyek száma, mert mégiscsak keletkezett egyfajta hiányérzet a közönségben. És most, miután az UEM lemondta a top fuel mezőny szereplését, mintha még jobban hiányozna az embereknek a negyedmérföldes pálya. Nem mondom, hogy roskadozott a tömegtől a lelátó, de határozottan többen voltak a szokottnál.
Na most akkor mi van? Mégsem csak az UEM hozza a nézőket?
Biztosan befolyásolja a külföldi jelenlét a nézőszámot. Nagy durranásra sokan jönnek. De kialakult már egy olyan stabil szurkolóréteg, akik nagyon tisztában vannak a magyar dragbike sport helyzetével.
Tudják például, hogy éppen folyamatban van egy generációváltás a mezőnyben. Új versenyzők jelennek meg a pályán, és szinte minden évben érkezik legalább egy újabb magyar dragmotor az országba. Most éppen kettő. Tóth Zoli május 1-jén mutatta be az Angliában vásárolt pro mod osztályú, nitrós Suzukit, mellyel előző tulajdonosa 7,2 másodpercet ment negyedmérföldön. Borsay Szabolcs a svédektől vett egy vázat, abba pedig Kacziba Istvánnal, az egyik legjobb dragszerelővel közösen építettek be egy 1640 köbcentis Suzuki blokkot.
Ők a régi szereplők új motorral. Mellettük itt van a teljesen új generáció: friss emberek friss géppel. Például a Helltuning csapatban Lázár Pál, egyelőre egy viszonylag szerény (?) teljesítményű, majdnem széria Hayabusa blokkal szerelt drag váz nyergében. De a kisebb kategóriákban rengeteg új név bukkan fel. A D 1000-ben Egry Gábor, a leggyorsabb utcaiak között, a street 1000-ben meg Forti Pál és Fekete Richárd. Sorolhatnám még sokáig, de elvesznénk a részletekben.
Némelyik versenyző szép türelmesen lépked felfelé a kategóriák között. Évek alatt végignéztük, hogyan közelíti meg egyre jobban a csúcskategóriát Matusik Andrea, most Lencsés Donát Dániel közelít egyre jobban a legerősebb motorok felé. Beszerzett egy iszonyatosan erős, hosszúvillás Hayabusát, ezzel komoly ellenfelévé vált superstreetben a legyőzhetetlen Gruber Erich mellett.


Murphy közbeszól

A sors különös fintora, hogy pont a competition mezőny legújabb motorjait nem láthattuk. Tóth Zoli nagyon készült a versenyre, ezért néhány héttel korábban kiment tesztelni a pályára. Nagyon nagyot gyorsult, de a végén a blokk megadta magát, de annyira, hogy remény se volt rövid időn belül a teljes helyreállításra.
Borsay Szabolcs gyakorlatilag a nulláról épített motort tett versenykésszé néhány hét alatt. Májusban beállítási problémákkal küzdött, melyek megoldódni látszottak. Az edzésen viszont eltört a kuplungja, ezért még a kvalifikáció befejezése előtt összecsomagolt a csapat.
Még valakire kíváncsiak lettünk volna, de ő se jött el. Az idősebbik Gyöngyösi Robi azzal a Kawasakival akart visszatérni a pályára, mellyel Papp Laci ment régebben. Sajnos még mindig nem tudta ütőképessé tenni a gépet, ezért el se jött. De távolmaradt a fia is, pedig az ifjabbik Gyöngyösi a moditwinben állandó szereplő. Sajnos az ő elmaradásának okát nem sikerült kinyomozni.
A kvalifikációt a competition-ben végül csak hárman tudták teljesíteni. Matusik „Hétkilenc” Andi, Varga Sándor Csaba meg az új fiú: Lázár Pál. A két Helltuning-tag simán feljutott a dobogóra, sőt Vargának esélye volt a győzelemre, mert Matusik motorjába is beköltözött Murphy.
Kezdődött azzal, hogy az edzésen eltört Matusik váltórudazata. Magasabb fokozatban volt már a motor, ezért végig bírt menni a pályán, de a folytatás ebben az állapotban lehetetlen volt. Hadnagy Józsin keresztül kérték a közönség segítségét, aztán gyorsan bementek Kunmadarasra meghegeszteni az eltört alkatrészt. Félóra alatt végeztek vele, versenyre már rajthoz tudtak állni. Épp ebből a sietségből lett a baj. A váltórudazat törésekor ugyanis a kuplung is kapott egy szép nagy ütést, melytől elállítódott. A kis mezőny miatt középdöntővel indult a verseny, melyben Andinak csak egy bye futamot kellett teljesíteni. A zöld fényre a drag csak ugrott egyet, aztán pár méter után megállt. Tavaly óta az EB szabályokat alkalmazza a Speed Riders MC, tehát ha a motor önerejéből elindul, már érvényes a futam (nem kell már végigtolni a motort, mint régen). A depóban aztán villámgyors szereléssel átnézték és beállították a kuplungot, még a szelepek ellenőrzésére is jutott idő. A döntőben Varga ellen már száz százalékos állapotú motorral tudott kiállni. A többi a papírforma szerint alakult: Matusik nyert. 7,9 másodperccel, mint mindig.
Superstreet kategóriában minden tökéletesnek tűnt. Gruber Erich, a legyőzhetetlen osztrák egyre jobban uralja a gépét. A fejlődése jól követhető. Iszonyatosan erős a motorja, neki is hozzá kellett szoknia, ezért régebben csúszkált, sodródott, de ahogy haladt az idő, egyre egyenesebben ment. Most már tulajdonképpen a superstreet megdönthetetlen uralkodója lett.
De most itt a trónkövetelő: Lencsés Donát Dániel. Már a kinézete is félelmetes. Hosszúvillás Hayabusa az alap, 1560 köbcenti, 254 lóerő keréken mérve. 8,7 másodpercet ment elsőre, ez új motorral épp elég ahhoz, hogy féljen az osztrák. A döntőben viszont az utolsó métereken elszakadt az új motor lánca, a célvonalon már lassulva gurult át, de még így is 9,1 másodperc lett a vége. Lencsés kifordult a pálya szélére, és jobb híján várta a felmentő sereget, de azért valljuk be: még Murphy látogatásával is elég húzósan mutatkozott be az új Hayabusa.


Új rend a drift miatt

Megszoktuk, hogy a júniusi fordulón az autók is nagyobb szerephez jutnak. Májusban már bemutatkozott a drift is Kunmadarason. A csúsztatva forduló versenyzőknek most egy nagyon biztonságos pályát jelöltek ki az eddigi motorparkoló helyén. Ez kissé megzavarta a nézőket, sokan csak a biztonsági őrök sorfalának köszönhetően találták meg az új parkolót.
Augusztusban viszont visszaáll a régi rend. Túl sokan leszünk akkor, a nemzetközi mezőnyre kíváncsi tömeget csak a már jól bevált rendszerben lehet elhelyezni. Nem túl nehéz megjósolni, hogy meleg lesz, nagy tömeg és nagyon-nagyon sok drag.

Richard

Webwild: since 1996

Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
Oldal tetejére
Az oldal töltődik...