Born to be Wild - élő szövet a fém vázon
Üdvözöl az igazi, hamisítatlan motoros paradicsom, a virtuális Wild!

Hírlevél [7291 fő]


E-mail címed:

 Feliratkozás:

 Leiratkozás:


Zodiac dobozos blues

A Zodiac stábja önmaga alkotott meg egy 2004-es Electra Glide dobozos építést. A túrázásra termett vasat Grizzly vezette első útján.

Ez az új trend, a bagger? Ha trend nem is, de irányzat igen. A motorok GT-je, Gran Turismo-ja a bagger. Blokkja hosszú távra kényelmes és alkalmas teljesítményű, megjelenése látványos. Maga a megnevezés nem más, mint a „dobozos”, ami törvényszerűen kemény oldaldobozokat jelent.
Az elnevezés az idők során alakult ki, mikor a Gold Wing jellegű kétkerekűk elkezdtek kisebb méretű, kecsesebb formákat ölteni. Az épített motorok között napjainkban egyre gyakoribbak, sőt, a Zodiac katalógusában már többtucatnyi oldal foglalkozik a dobozosokkal.
– Az én szememben ez csak idősebb korra való – jelentette ki Grizzly, az előítéletes, még az indulás előtt. – Mindig chopperekkel motoroztam, és remélem, hogy ez még sokáig így is marad. Az ifjúkori lázadás megtestesítője az épített chopper, a dobozos meg talán pont az, ami ellen lázadhattunk…
De most nézzük, mi is az az épített dobozos, a custom bagger!
Az utolsó évtized nagy eredményei az építéseknél itt is megmutatkoznak: úgy lehet egy fullos építést megoldani, hogy cseppet sem változik a menettulajdonság és a kényelem! A 2004-es FLHTi Electra Glide Standard gyárilag is kellemes hatása ebben az esetben még egy külső, egyedi esztétikummal is párosul. A Zodiac egyébként minden évben összeépít egy, a katalógusából származó termékekből álló motort, az idén felturbózott baggerbe sok olyan Zodiac alkatrész is bekerült, amit a cég önmaga gyárt, nem pedig forgalmaz.

Vincent Pels adta át Hollandiában a baggert Grizzly-nek, és el is magyarázott néhány dolgot neki indulás előtt: „200-as Wide Tire Kittel (200 mm-es széles gumikészlet) szereltük fel, ez tartalmazza a sárvédőt, a primer kiemelőt és egy csomó fontos apróságot. Az a lényeg, hogy emellé már nem kell más, ha valaki szélesíteni akar. A futóműre nagyon figyeltünk, egy gyönyörű, és nagyon jól működő Öhlins fordított teló került előre, persze ehhez a kiflit cserélnünk kellett…”
Impozáns és hosszú volt a felsorolás, de egyszer csak véget ért a lista. A baggert kitolták a napra, és a fényezésen meg az arany első telókon megcsillant az intenzív fény. Grizzly elindult, és első útja az otthonába vezetett, ahol megebédelt. Itt érte az első meglepetés, mert 15 éves lánya, aki eddig hallani sem akart arról, hogy apja chopperein utasként motorozzon, most megkérdezte: „Apa, nem viszel el?”
Ki érti ezt?!
A tengerparti fényképezés volt az első állomás, és Grizzly véleménye kezdett megváltozni.
„El kell ismernem, hogy szeretem a látványát. A kormány széles és vastag, a kiemelő, a markolatok és a tankfényezés betétje egységet képez az első telók színével. A Wide Tire Kit és a dobozok összhatása hátulról olyan, mintha egy klasszikus autót néznénk... A SuperTrapp kémény pont elfér a helyén. Dobozoson ritka a nyitott primer, de a Primo kétincsese igen jó összhangban van a környezetével, mint például az RSD szelepfedelekkel. Talán nagyobb első kereket raktam volna bele, nekem egy 23 collossal jobban tetszene. De azt hiszem, megértem a Zodiac stábját, itt nem a radikális vonal volt a cél...”
A fotózás után jött az úthabzsolás. Grizzly Den Helder kisvárosán utazott át, itt a macskaköves, nedves úttól a szűk, kanyargós, sima aszfaltig minden felület megvolt („Csak pozitív élményeim születtek. Tökéletes dönthetőség, útegyenetlenség-független rugózási komfort, a két első tárcsa pedig álomszerűen lassít!”).
Másnap reggel… Eső… De hát ez nem újdonság Hollandiában… Így élménymotorozás helyett maradt az autópálya.
„Száznegyvenes tempóban hagytam le az autókat Mijdrecht felé haladva. Chopperhez szoktam, komoly újdonság volt, hogy egyáltalán nem áztam. A sárvédők mindent megfogtak, a frontidom pedig a felsőtestemet védte meg – teljesen! Micsoda különbség… Az előttem haladó autók felverésén is csak mosolyogtam… Utrecht-nél már száraz volt az út, és mikor megérkeztem a Zodiac főhadiszállásra, széles mosoly ült az arcomon.”

Grizzly persze nem szalad rögtön baggert építeni, hiszen a karján ott a tetkó: „chopper forever!”. De a benyomás erős és alapos. Jól használható, pakolható, kényelmes, ugyanakkor igazi egyéniség ez a Zodiac motor.
Az út nyitva. Már nemcsak világító csirkét vagy bőrrojtot tehetsz fel a dobozosodra. A Bagger Fullcustom bekopogott az ajtón!

Retép

Webwild: since 1996

Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
Oldal tetejére
Az oldal töltődik...