Az ötlet óriási, a kidolgozás vérprofi, de valami mégis hibádzik. A supermoto sportban megszokott csúsztatások és ugratások ezzel a motorral nem fognak összejönni.
A mázsát alulról nyaldosó blokk tömege hamar átveszi az irányítást a kanyarban, és fájdalmas bizonyítékot kaphatunk a fizika törvényeinek valósságáról. A 101 lóerő nem jelent mentőövet szájra esés ellen, ebben a sportban az alacsony tömeg mindennél többet ér. Persze ez egy showbike, valószínűleg sosem állítják egykerékre, nem fogják kormányvégig dönteni és lapjával karcolni a betont.
A TPJ Customsnál olyan motor volt a cél, amit akár Erik Buell is építhetett volna, ha a gyárát a Harley-Davidson nem teszi olcsó farost koporsóba, és temeti el élve 6 láb mélyre. Az építő, Bryan Schimke azonban túlnőtte mesterét azzal a képtelen ötlettel, miszerint a hátsó sárvédőben helyezi el a szükséges olajmennyiséget.
A V2-es tőkesúlyt leszámítva pillekönnyű modern technikát találunk mindenhol. Az első ránézésre égig érő első villa már így is 7 cm-rel lett rövidítve, miután kikerült egy Honda CRF 450-ből. A karbonszálas első sárvédő a TPJ műhelyében készült. A könnyű, Shorai lítium akkumulátor a tank alatt kapott helyett, ahol az összes többi elektronikai kütyü is rejtőzik. Általában itt a légszűrő van, amit most egy gyújtásfedéllel azonos mintájú takarólemez szimbolizál a Mikuni karburátor végén.
A hátsó villa teljesen egyedi készítés, alumíniumból készült házon belül. A supermoto építő kézikönyv első oldala úgy kezdődik: végy két Excel kereket. Gyakorlatilag ez az egész stílus legjellemzőbb eleme, ugyanaz, mint a streetfighterek égnek meredő segédváza, a café racerek csutkakormánya vagy az NDK sportolónők bajusza.
A Beringer Aerotec fékek jobban lassítanak, mint egy gramm holland „Yellow Haze” márkanévre hallgató cucc, nem is csoda, hiszen speciálisan supermotohoz lettek fejlesztve. A Beringer tárcsák és a kormányon elhelyezett radiális munkahenger tovább fokozzák az élményt.
Világítás nem kell, a supermotosok szerint egyébként is csak egy dolog van, ami jobb ennél a sportnál, azt pedig sötétben is kiválóan lehet művelni. A minimalizmus jegyében készült a tank is, az űrtartalmát illetően nem bocsátkoznék találgatásokba, nem kizárt, hogy több olaj fér a motorba, mint benzin. A Mikuni HSR 42 karburátorral megbolondított blokk ereje viszont sokkal nyilvánvalóbb, simán felgyűri a tektonikus lemezeket.
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|