A cím megtévesztő, mert a blokkon kívül vajmi kevés Yamaha alkatrész akad az EMAT Freestyle kategóriagyőztes motorján.
Nehéz elhinni, de Kollár Józsinak ez az első nulláról épített motorja. Na jó, nem kapkodta el, mert három év kellett a megvalósításhoz, de mentségére szóljon, hogy a németországi munkahelyről nem egyszerű lebonyolítani egy itthoni motor építését. Józsi eredetileg a meglévő Wild Star-ját akarta feláldozni, de annyira megszerette, hogy „házinyúlra nem lövünk” alapon inkább beszerzett egy blokkot az egyik barátjától. Rendelt hozzá két kereket, és már kezdődhetett is a móka.
Az építés szempontjai a széles kerék, alacsony ülés, karcsú vonalak és a motorozhatóság voltak. ST 52 acélcsövekből készült a teljesen egyedi váz, majd jöhetett az egyedi első villa. Józsi nem talált megfelelő villát, illetve csak olyan áron, amiből normális emberek egy egész motort megépítenek.
– Ha már van egy-két gép a műhelyben, miért ne csináljam meg magamnak?! – mondta, és így is lett. Két gyári Showa szár és két alumíniumtömb felhasználásával indult a projekt, majd marás, csiszolás, polírozás megszámlálhatatlan munkaórája következett.
Az angolkerék az elmacskásodott hátizmok legjobb barátja, többet ér, mint bármilyen csodakrém, csak elég hülyén mutatna a patikák polcain. A tank, a sárvédők, a vázburkolatok és az ülésalap mind-mind ezzel lettek elkészítve 1 mm-es lemezből.
Természetesen a lengővilla is saját készítésű, és Arnot Air Ride System gondoskodik a hátsó rugózásról. A futómű nem gagyi, és a fékrendszer sem az: elöl 6 dugattyús Tokico féknyereg, hátul DNA szíjkerékfék gondoskodik a lassításról, hogy még véletlenül se csendülhessen fel a jól ismert Bikini sláger részlete („akkor is megyek, ha nem akarok”)…
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|