Úgy látszik, a szuperhősök és a világleigázó főgonoszok nem szeretik a hagyományos első futóművet. A lengővilla és agykormányzás párosa már Batman motorján is feltűnt korábban, a Tron-ban szereplő motorokon pedig kerékagy sincs.
A spanyol Derbidson műhely építése tényleg különlegesnek számított az idei németországi vb mezőnyében. Ha nem egy Kawasaki ZZR 600 blokk került volna bele, talán nem a 11. helyen végez. De nincs mese, az ördög feszített életvitele nyilván nem teszi lehetővé, hogy egy 50-60 lóerős kéthengeressel járjon.
A két lengőkar közé függesztett áramvonalas test érdekes látványt nyújt, bár a menettulajdonságot nem javítja a furcsa megjelenés. A tengelytáv egy limuzinnak is becsületére válna, a motor fordulóköre pedig minden bizonnyal egy óceánjáró hajóéval vetekszik. Na igen, a körforgalom az agykormányzás ősellensége, hisz’ a kerék mellett futó lengőkar behatárolja az elfordulási szöget. A félkarú villa a blokk előtt függőlegesbe fordul, és a vázgerinc alatt elrejtett rugóstaghoz csatlakozik. Lehet, hogy érdemes lett volna a hátsót is elrejteni valahová, sokkal letisztultabb lett volna az összkép.
Az üléspozíció a dantei pokol bugyrainak legszörnyűbb kínját hozza el a földre, mert teljesen kinyújtott lábbal, ülve kell a kormányt fognod… a bokád felett nagyjából 40 cm-re. Az élményt fokozza, hogy a kormányt nem fordítani kell, hanem előre-hátra mozgatni a haladási iránnyal párhuzamosan…
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|