Born to be Wild - élő szövet a fém vázon
Üdvözöl az igazi, hamisítatlan motoros paradicsom, a virtuális Wild!

Hírlevél [7291 fő]


E-mail címed:

 Feliratkozás:

 Leiratkozás:


Dragsterdős

Erdős Csaba V-Rod-ja

Erdős Csaba a hazai motorosélet egyik legismertebb személyisége. Dragster- és streetfighter versenyző – mindkét témakörben nagyon komoly eredményekkel bír. Csaba saját maga szereli, tuningolja a járműveit, de kevés üres órájában bokszol, és bűvészmutatványokat is előad.
Az átlagember általában azonnal szájraesik, ha egykerekű biciklire ül. Csaba nem, sőt néhány plusz kerék beépítésével még meg is magasítja és bolondítja a szerkezetet.
Igazi polihisztor…

W: Mi volt életed első dragsteres élménye?
Cs: 90-ben már nitrós autóm volt, hozzájutottam egy Chevrolet Camarro-hoz, ami 760 LE-t teljesített! Addig csak hallomásból volt a dragsterről képem. Akkoriban itthon néhányan még csak a tejszínhab-szifon kivezetését rakták a porlasztóba, mert úgy is lehet teljesítményt növelni. Nekem valódi nitróm volt. ’91-ben a Rába Ringen volt egy dragster verseny, külföldi szervezőkkel és résztvevőkkel, ott láttam ilyet először élőben.
W: Miért vágtál bele a versenyzésbe?
Cs: Kiskorom óta a lóerők megszállottja vagyok, még a Pannóniámat is tuningoltam. Győr pedig meghatározó élmény volt a számomra.
W: A Wildban is bemutattuk első dragster motorodat, a CB 750-est. Inkább látványelem, mint lóerőorgia volt. Mit tudott az a motor?
Cs: Az egy 1972-es motor volt, közel 150 LE-vel. Amerikában bajnokságot nyertek vele utcai kategóriában. Na, azóta túllépett rajta a kor, ma már nem rúgna labdába.
W: A Suzuki-val többször is megnyerted a Motul kupát. Mik voltak a legjobb eredményeid?
Cs: Aral kupa 1. hely a Rába Ringen, Motul kupa 1. hely Kunmadarason, Mol kupa 1. hely a Hungaroringen, Magyar Bajnokság 1. hely, nemzetközi versenyen győzelem, az EB futamon második időt futottam. A döntőre sajnos kikészült a gép, így nem tudtam befejezni a versenyt. Legjobb időm 8,54 volt vele, és 278 km/h-val mentem át a célon.
W: Miért váltottál V-Rod-ra?
Cs: Mindig Harley-ból épített drag géppel akartam
versenyezni. Tavalyelőtt elkészítettem a Sportstert,
és remélem egyszer egy Top Fuel H-D is összejön.
A V-Rod sok szempontból nagyon jó alaptechnika,
a motorja kitűnően tuningolható, és az alakja is teljesen rendben van.
W: Mit alakítottál át rajta?
Cs: Más kerekeket kapott, elöl 19 coll helyett 18-ast, hátul pedig 10 collos felnire 280-as gumi került. Az első telók rugói elöl progresszívek lettek, hátul kompletten kapott egy progresszív rugóstagot, melyet direkt a súlyomhoz és a lóerőhöz lőttek be. Szélesített a lengővilla, mélyebb az ülés, laposabb a kormány. Pingel az elektromos váltó, mely full automata és nyomógombos vezérlésű üzemmódot is tud. 56 ezred másodperc alatt vált, gázelvétel nélkül. Ecstech Power a nitro rendszer, erősített a kuplung, módosítottam a hengerfejet, és beszereltem egy nagynyomású AC pumpát.
W: Mit tud ez a motor?
Cs: 212 LE, nitróval, a hátsó keréken. Ez a tesztelésen 9,72 mp-t jelentett a 400 méteren.
W: Milyen eredményre számítasz?
Cs: A motor maximálisan alkalmas kategóriájában az EB futam győzelemre. Legalábbis ebben reménykedem.
W: Mi a következő jármű?
Cs: Nemsokára fellebben a lepel. Lesz meglepetés…
W: Mit érzel a rajtnál, míg a zöld lámpa felvillanására vársz? Nincs benned félelem?
Cs: Ezt a hülye kérdést? :)
W: További sok sikert!
Cs: Köszi!
Retép

Webwild: since 1996

Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
Oldal tetejére
Az oldal töltődik...