Poison
A Radical Garage Best of Show-t nyert!
A Radical Garage stílust talált. Építései összhangban vannak egymással, mégis teljesen egyediek. A nyújtott, lapos, radikális formát a Magyar Motorépítő Bajnokság szakértő zsűrije a Best of Show díjjal jutalmazta.
Lássuk be, indokoltan! A műhely az alkatrészek beszerzésével együtt 8 hónapig dolgozott a motoron. A módosított Penz vázra a karosszériaelemek mind egyedi kézi munkával kerültek fel, a csatlakozási pontokat elfedve.
Görbe Sanyi, a műhely designere kompromisszumok nélkül, kitartóan hajlította a lemezeket. A hátsó sárvédőnél kétrétegű megoldást választott, az abszolút háromdimenziós forma kialakításának érdekében. Így a végeredmény pontosan fut a tank oldalvonalával és a nyereg hátuljával. Ha fentről nézzük a Poison (méreg) névre keresztelt vasat, a vonalvezetés a hossztengelyen felül, középen végigfutó bordával is összhangban van. Már az első lámpától kezdve a kormánykiflin és a tankon keresztül folyamatos az él, egyenesen a hátsó sárvédő csúcsáig. A kifli persze külön megér egy misét, a Thunderbike modellje a beépítés után nagyon komoly arculatot ad!
A motor Palásti Jani részére készült, Sanyi mellett ő a műhely másik tulajdonosa. A két hónappal ezelőtt bemutatott, és Sanyi tulajdonát képező Predator-hoz képest a Poison kissé nagyobb, teltebb. A Radical-os srácok súlyméretéhez mérten ugyebár a motorban is mutatkozik némi méretkülönbség…
A motorokat összehasonlítva láthatjuk a műhely saját arculatát. Hasonló vonalvezetés, mégis egyedi jelleg. Talán a motorok hangulata a leginkább szembetűnő. Agresszív, radikális lowriderek. És akkor még be sem indult a hajtómű. Mert a Poison egyik különlegessége a kisszériás, Total Performance blokk, amit Tom Pirone gyárt Amerikában. 124 köbincs, azaz 2000 cm3-nél is nagyobb, 200 Nm-es nyomatékú, hátsó keréken 124 lóerős az erőmű. Egyes, kettes, hármas sebességben simán pörög el gázból a legragadósabb betonon is! És e fokozat felett is elakad a lélegzeted egy csutkagáztól!
Az alapvető stílusjegyek tehát megmaradtak, de látható, hogy a Poison megoldásai kiforrottabbak. Ez normális is, hiszen Sanyi építő-előélete lassan ugyan évtizedes múltra tekint vissza, viszont ebben a stílusban ez a második ilyen motorja.
És, hogy milyen a vezethetőség? Ha a hátsókerék szélességét megszokod, már csak a dönthetőségi határt kell elviselni. Felpakolni sem egyszerű a motort, de ezeket az apróságokat félretéve igen kellemes. Kellemesen radikális!
Retép
Smink: Horacsek Ági
Modell: Oláh Viktória
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|