A South Florida Choppers átlagostól kissé hosszabb motorja igen radikális stílust mutat. A Killer Orange-ra ülve (pontosabban beleülve) rögtön magassá válik a járdaszegély, és elérhetetlen távolságba kerülnek a fák. Igazából a kormány elérése sem olyan egyszerű, a kéztartás a legkomolyabb ape hangereket idézi…
Az amerikai anyacégnél épített motor tavasszal került hazánkba, nem kis meglepetést keltve azoknál, akik csak meglátták. Elsőként a merev váz, a 300-as hátsó kerék, az alig negyven centis ülésmagasság és a – semmiképpen sem szerényen visszahúzódó – show-fényezés tűnik a szemünkbe. Aztán szép lassan rájöhetünk, hogy nincs átlagosnak mondható részlet sehol sem…
A módosított Unlimited Dreams váz nem bíz semmit a véletlenre, kétcollos vastag falú csőből készült. A tank teljesen beépült a vázba, gyakorlatilag egy a kettő. Vonalvezetésével az ugrásra készülő kecses fenevadat mutatja. Az Evo jellegű, kiegyenlítő-tengelyes, fixen rögzített Total Performance blokk még a váz nagy mérete ellenére sem fért be a helyére, miután egy Ness hengerfej-fedelet szereltek rá. A kissé magasabb elemnek a váz apró bemélyedése ad helyet.
Elöl-hátul-felül jóval bőségesebb a hely a blokk körül, és az arányosság felmérése után döbbenhetünk meg igazán a méreteken. A Narancs ugyanis összességében arányos, amellett, hogy egyenként igen nagy elemek az összetevők. Nagy a hátsó kerék, nagy a váz, a tank, a kormány és az első villa is.
A motort egy szerény, 2000 köbcentis TP blokk hajtja, ami egy jelképes, kizárólag a nagyobb testű madarak berepülését megakadályozó légszűrőn keresztül kap táplálást. A nyitott SFC kémény nem esik túlzásba a hosszt illetően, viszont egy ügyes kis hajlattal megakadályozza a por túlzott felverését az útról.
Az út szempontjából természetesen célszerű megválogatni, hol használjuk a Gyilkos Narancsot. Járdáról pl. ne ugrassunk le, mert megsínyli az első sárvédő. Esőben készüljünk komoly ázásra hátulról, és alapból jobb, ha kerüljük a lócitromos utakat. Az akkumulátornak pedig csak igen jelképes méretű hely jutott.
A felnik tiszták, jól láthatóak, ezt segíti hátul az Exile lánckerékféktárcsa és a kecses, egyoldali első fék. Lendületes, szépen megalkotott vonalvezetésű motorról beszélünk, aminek a színvilága még feltűnőbbé teszi a jelenséget. Az arányokat jól eltalálták, a felnik, a blokk meg az első villa krómozott, és ha nem számítjuk a kormánykezelőszerveket valamint a lábtartórendszert, minden más színre van festve.
A szín pedig nem kispályás: lángnyelvek, halálfej és kovácsoltvas-hatású pengék a témakör, ami egy erős narancs alapból ugrik ki, és természetesen a váz is színre fújt. Ha valakinek nem akadna meg a szeme a különleges, szokatlan motoron alapból, akkor a fényezés biztosan mellette marasztalja egy ideig. Igényes, szép munka…
Retép
Modell: Keleti Györgyi
(a poszteren Kiss Hegedűs Rékával)
Smink: Horacsek Ági
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|