Úton a King Machine legújabb fényezése
Norbi kiforrott elképzeléssel fordult Ákoshoz, amikor a kecskeméti King Machine Chopper építőműhelybe érkezett. Előtte a fényezéshez még a kígyókat is elkezdte tanulmányozni, melyik mintázata tetszik neki leginkább…
Norbi már módosított japán chopperekkel közlekedve tudta, hogy egyszer megvalósít egy koncepciós építést, amely teljesen egyedi vonalvezetést viselhet. A műveletbe belekezdve először a South Florida Choppers Hungary-nál választotta ki az elemek egy részét – ezek között legfontosabbként a vázat meg a blokkot is.
A King Machine Chopper műhely nekilátott a munkának. Először az Ultima-blokk vázba telepítéséhez ki kellett építeniük az olajtartályt. A háromliteres elemre az Ultima softail jellegű (külső olajtartályos) blokkja végett volt szükség. A blokkszpoiler fogadta be a kérdéses fémtárgyat, így kevesebb hely kellett az ülés alá, ami miatt viszont mély lehetett az üléspozíció, és lapos kialakítású az akksidoboz.
Ákos megnyújtotta a tankot, majd egy egyedi lengővillát készített, a szélesebb, 260-as kerék befogadására. „A legnehezebb mindenképp a sárvédővel egybeépített lengővilla megformázása volt, pláne az állítható magasság miatt. Az üléssel jól kell futnia, és nem koccanhatnak össze az elemek. Ugyanakkor nagyon merevnek is kell lennie” – mondta Ákos. A művelet sikeres volt, mivel ültetett állásban jól simul egymáshoz a nyereg és a sárvédő.A motoron kézimunka többek között a lengővilla, a sárvédők,
az ülés és a blokkszpojler is. A lakatosmunka mellett azonban van a motornak egy nagyon nagy erőssége, ez pedig a fényezés. A fényezés, és vele együtt
a krómozott részek arányának és felületének belövése. A fekete-narancs szín az egész látványban egységet képez, ehhez illeszkedik a nyereg a felületbe. Rafinált fekete színek veszik körül az ülés fekete bőrét, hogy egynek érezzük.
A króm a festett részekkel keretezve ragyog, a felnik és a blokk különleges formáiban megnyilvánulva.
„A python bőrének mintája tetszett meg leginkább, bár a színvilág nem teljesen reális. Ezért esett erre
a választásom, a fekete-narancs verzió mégiscsak a Harley-ra utal. A blokk az egy 110 lóerős Ultima, de a stílus akkor is az!” – Norbi az építésért sok mindent megtett, még a külföldi nyaralása közben is keresett alkatrészeket, és általában gyakran utazott a műhelybe, egyeztetésre.
Az öthónapos építési idő alatt összeálló motor lapzártánk idején a közönség szavazatai alapján megnyerte a Budapest Motor Kiállításon a Magyar Motorépítő Bajnokság előzetes fordulóját, és ezzel a Motorépítő Európa Bajnokságra nyert részvételt. Gratulálunk!
Retép
Smink: Móczás Kriszti
Modell: Kollár Bettina
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|