A Magyar motorépítő bajnokság győztese:
Pannónia Skorpió
Szakál motorját tavaly ismerhettük meg a Devils Motor Show-n, mikor megnyerte az Old School kategóriát. A robogó blokk ellenére a zsűri ezt a motort tette meg győztesnek, mert a vonalvezetése mellett még a felületkezelése is különleges volt. Lássuk, mi történt idén…
A magyar bajnokság szabályai alapján csak komoly módosítás után lehet még egyszer benevezni egy már megmutatott motort. Szakál szerette volna idén komolyabb változatban is megmutatni az alkotást. A tavalyi babérokon üldögélés így tehát egy csapásra véget ért, pláne, mikor januárban a Wild internetes szépségversenyére is benevezte a motort. A tét komoly volt, mivel a győztes a Motorépítő Európa Bajnokságra utazhatott, méghozzá a Wild Magazin költségein.
Szakál elhatározta, hogy továbbfejleszti a motort. Ennek legfontosabb lépése a blokkcsere volt, és gyorsan szerzett is egy P10-es Pannónia blokkot. Mázli volt, mert a váz méretei éppen megengedték ezt a cserét, csak a felfogatásokon kellett alakítani. Azon persze nem keveset.
A blokk nem maradt eredeti. Szakál hosszas marós, csiszolós munkával egy áttört fedelű, szárazkuplungos verziót fejlesztett ki, majd vörösréz felületkezeléssel látta el. Vörösréz lett a kuplungkosár és a lánckerék is.
A gyári Pancsi porlasztó befeketedett, és egy esztergált, bronz szívócsonkot kapott. Az utóbbi alkatrész végre elérte végcélját, Szakál ugyanis jó pár éve Csík Jocóval boltolta el a kérdéses tárgyat, azóta csak kereste a helyét…
Kisebb apróság még, hogy a blokkcsere miatt a hajtást át kellett vinni a jobb oldalra, de ez végül nem okozott túl nagy problémát. A kézi váltó felszerelése
is egész gyorsan ment.
A deszkapályás versenyek hangulatát idéző motor színvilágán látszik, hogy nem festés, hanem rezezés koronázza meg a hatást. A vonalvezetés agresszív, mint a támadó skorpió faroktartása. Szakál persze nem csak emiatt nevezte el így a motort. A 42 éves mester horoszkópjegye is Skorpió:
– ’66-ban születtem, mint a 66-os út, na meg kétharmad részben 666! – nevet.
A Wild internetes oldalán összesen 36 000 szavazatból állt össze, hogy ki jut ki az Európa-Bajnokságra. A győztes, ha nem is túl nagy különbséggel, a Pannónia lett! Így a folyamatban lévő továbbfejlesztést igencsak meg kellett gyorsítani.
Az utolsó nap termése volt a két kipufogócsonk legyártása, na és az összerakás. Az EB-re indulás előtt pár nappal voltam kint a műhelyben.
– Hogy lesztek készen? – kérdeztem, mivel a motor darabokban volt, és jó néhány alkatrész még nyomokban sem tartott sehol.
– Legkésőbb az indulás napján, reggel ötre! – válaszolta Szakál. Persze, fő az önbizalom, de végül is csak reggel hatra készültek el, még egy gyors fürdés, és irány Mainz…
Az eredmény csak egy héttel az EB után derült ki. Addig annyit tudtunk, hogy nincs az első tízben. Végül a nemzetközi bajnokságok első Pannónia résztvevője a 19. helyet szerezte meg a kb. 70 nevező közül.
Gratulálunk, és köszönjük, hogy öregbítette a magyar motorok nemzetközi hírét! És egyben gratulálunk a Magyar Motorépítő Bajnokság fődíjához!
Retép
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|