Fejlődik a hazai flotta!
Robi gázszerelőként éli munkás hétköznapjait Dunakeszin. Tíz éve vett egy cimborája egy Chevy Malibu-t Csöbi Gabitól – a kórisme alapján ez volt az a pont, ahol Robi a fertőzést elkapta!
A Malibu vásárló barátja, Simon Sanyi sajnos egyébként már nincs közöttünk. A vásárlás viszont igen mély nyomot hagyott Robi-ban – az amerikai autók iránti szenvedélye azóta is töretlen.
A vágyak netovábbja, az etalon, sokáig a ’30-40-es évek Hot Rod-jai voltak, na meg a ’60-as évek Mustangja. De mivel ez utóbbi napjainkban már nem akkora különlegesség – na és Robi ízlése is kifinomult – már csak a puritán Hot Rod-ok jöhettek szóba.
Az „í”-re a pontot Jamiki Dodge Coupeja tette fel. Amikor tavaly meglátta, azonnal tudta, hogy ez a stílus áll hozzá a legközelebb. Az amerikai autók és motorok iránti szeretete már korábban is megmutatkozott. Évek óta egy Müce által épített, Evo blokkos Fat Boy-jal motorozik (Be is mutattuk már a Wild-ban).
Hosszas keresgélés, és a lehetőségek számbavétele közben egyszercsak megcsillant az alagút végén a fény. Tavaly az interneten talált egy californiai 1949-es chevy deluxe coupe-t, pont olyan külsővel, amilyenre egyébként vágyott.
Az autót egy san josei Road Zombies tag, Larry építette, aki hat év alatt bejárta vele az USA nyugati partjának találkozóit. Egy 1929-es chevy coupe beszerzési lehetősége miatt vált meg tőle.
Az előzetes fényképes, leírásos tapasztalatok alapján Robinak már csak az autó belső terének a kialakítása lesz a feladata. Emellett persze lesz még jó néhány egyéb apróság is, úgymint az ablaktörlő kiépítése, valamint a csomagtér rendberakása. Ezek cseppet sem voltak visszatartó tényezők, sőt, ez inkább pozitív lehetőségnek számított!
A járműben a szokásos 350-es V8-as motor található, World Products hengerfejekkel, Edelbrock alumínium szívósorral, 600-as négytorkú karburátorral és nyitott légszűrővel. A hajtáslánc további elemeként TH 350-es, háromsebességes automata váltóval szerepel, ami gyárilag egy második generációs Camaro-é volt.
Az autó hátulját Air Ride rendszer ülteti az aszfaltra, a hátsó híd pedig szintén a Camaro-ból származik. Elöl Fat Man gyártmányú futómű van, belső hűtésű tárcsafékekkel, ez a Mustang 2 futóművel gyakorlatilag azonos technika.
Természetesen a külalak kedvéért a tetőoszlopokat megvágták, a karosszéria felesleges sallangjait pedig eldobták. A fényezés matt fekete, ami külön öröm Robi feleségének. Neki is tetszik! Persze a piros sportos vonalak adják meg az arculatot végeredményileg.
A motor kb. 300 Le, de ezt nem lehet kihasználni, mert a keskeny diagonál gumiabroncsok miatt állandóan elforog a hátsó kerék. A Chevy ennek ellenére viszonylag jól vezethető lett a hozzáértők szerint!
A jármű élvezete a hang, a menettulajdonságok, a belsőtér és a kinézet elegyéből tevődik össze. A belsőtéren még lesz munka, de a többi összhatása igen erős.
Retép
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|