Gigamachine Street Rod
A Gigamachine műhely a már gyárilag is igen agresszívnek ható Street Rod-ból alig három hónap alatt varázsolt egy még inkább rettentő fenevadat. A dragsteres jellegű motor 260-as hátsó keréken igyekszik hullámossá gyűrni az aszfaltot maga alatt…
A 2006-ban megvásárolt street rod alig egy évet töltött el módosítás nélkül. A solymári műhely viszont építésre csábító hangulatú, na és azok a cuccok, motorok sem gyengék, amiket ott kiállítanak. A motor tulajdonosa így a műhelybe besétálva hamar megtalálta az irányvonalat – amit Csabáékkal gyorsan pontosítottak is.
Az elv az agresszivitás fokozása és az ugrásra kész fenevad érzetének keltése mellett a lendület, valamint a dinamizmus kihangsúlyozása volt.
Nem mellékkörülmény, hogy a motorozhatóság is nagyon fontos – különösen egy már gyárilag is 120 lóerő feletti teljesítményű kétkerekűnél. Az eredetinél jelentősen szélesebb, 260-as hátsó kerék kicsit más stílusú motorozást igényel, a motort inkább erővel kell behúzni a kanyarba – de ez a felegyenesedésre nagyobb hajlandóság könnyen megszokható. A pozitívum a látvány mellett a jobb fékhatás is, mivel átlagos körülmények mellett nehezebben csúszik meg a széles gumi.
A futómű geometriája egyáltalán nem változott, sőt, előre SJP villa került – ami vastagabb, és alakváltozás nélkül bírja a nagy sebességnél, valamint extrém terhelésnél fellépő erőket. A hajtáslánc végső elemeként polírozott alu Rick’s kerekek szerepelnek, igen látványos formában.
A tankpanel módosítása során plusz beömlők, „kopoltyúk” kerültek a motorra, a nagyobb teljesítményhez ugyanis nagyobb légmennyiség is szükséges. És, hogy mitől nagyobb a teljesítmény? Nyitott légszűrő, nyitott kémények, ez még önmagában csak pár lóerő… De ott a Vance & Hines Fuelpak teljesítménynövelő rendszer. A végeredmény pedig nagyjából 143 lóerő lett – V2-es dinamikával!
A motor egyik különlegességének számít a fényezés. A Gigamachine festőművésze, Művész ismét nagyot alkotott, őt Alsóörsön, az építőműhely standján sikerült megszólaltatnunk:
– Zoli, a fényezés különleges, több irányból is más árnyalatot nyújt.
A felületen belüli betétek minimális különbsége a napsütés hatására erősödik meg. A széles felületek megtörése így egész dinamikusra sikerült. Minek köszönhető, hogy ilyenre sikerült a fényezés?
– Hát, honnan tudjam? Ott volt a festék, aztán ráfújtam.
Igen… A gép forog, az alkotó pihen…
A mechanikára visszatérve, a gumi komoly szélesítéséhez jelentősen bele kellett nyúlni a villába.
A Gigamachine a gyári alu lengővillát módosította az új kerék befogadására. A lengővilla szélesítéséhez pedig
a kipufogót is kijjebb kellett vinni, persze még úgy, hogy a jármű ne tűnjön oldalkocsisnak elölről.
A felületek aránya gondosan, ügyesen megkomponált. Semmi túlzó, élénk szín, csak a sötét és polírozott, krómozott felületek – egymással sikeresen ötvözve!
Retép
Modell: Nagy Mónika
Smink: Horacsek Ági
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|