Gyuri V rod-ja aprólékos munka eredménye, a blokk fényezéséhez például elemeire szedték a hajtóművet. A motor a precíz munka után a hossza, és az agresszív, 280-as hátsó kerék ellenére is sokat megőrzött a kecsességéből.
A Gigamachine négy hónap alatt elkészült építésén a stílus talán leglényegesebbik eleme a hátsó traktus. A sárvédő szót direkt nem használnám, mivel ezt a feladatot nem látja el.
Az elem mérete végett valójában a gumi széle is teljes intenzitással szórja a vizet a hátunkra, de ennek az apróságnak nincsen jelentősége. A farok vonalvezetését nézve ezt komolyan is gondolom. Tényleg szép. Kiemeli a hátsó gumi látványát, a teljes szélességét láttatva.
A méretes, sőt, talán inkább méteres alu lengővilla elhelyezkedése sem kavar bele a 10,5 collos NLC felni képébe, és a Sima Béla által gyártott egyedi kipufogó is pont addig tart, ameddig szabad!
A gyári 1710 mm-es tengelytáv a hosszabb lengővilla miatt megnyúlt pár centivel, hátrébb tolva a hátsó kereket. Így az az érzetünk, hogy a motor teste kisebb, mint valójában, pedig alig észrevehetően előre-hátra kilóg egy-egy jó nagy kerék.
A megoldás jó, és kissé supermoto-s jelleget is ad Gyuri motorjának. Sportos közlekedésre hajlamosít, és ehhez a tényhez hozzájárul a hajtómű megpiszkálása is. Nem durva tuning, hanem csak egy nyitott kémény, légszűrő, na és a megfelelő vezérlő elektronika. A változás maximum 10%, de ez is érezhető…
Az utazási komfortot az állítható magasságú hátsó lengéscsillapítók fokozzák, a látványvilágot pedig a fényezés. Művész Zoli munkája meghatározó, mégis jól illeszkedik, és nem teszi sokadrendűvé azokat a gondosan kiválasztott elemeket, melyek a motoron helyet kaptak. Ilyen például a két blokk oldalsó fedél, melyek plexin keresztül láttatják a belső történéseket…
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|