Born to be Wild - élő szövet a fém vázon
Üdvözöl az igazi, hamisítatlan motoros paradicsom, a virtuális Wild!

Hírlevél [7291 fő]


E-mail címed:

 Feliratkozás:

 Leiratkozás:


Jour d’espoir - A Radical Garage építése

Jóval ritkábban lehet látni komoly motorépítést Dyna-ból, mint softail-ból. Ez egyszerűen így alakult, amióta az építések elterjedtek itthon. A trend persze külföldön sincsen másképpen.

Éppen ezért jóleső érzés volt a Radical Garage Harley építését fotózni. A hátsó lengéscsillapító kétoldalt elhelyezése valójában nem okoz sokkal nagyobb munkát vagy problémát, mint a blokk alatti verzió, mégis közkedveltebb az utóbbi. A tiszta, sallangmentes lengővilla megoldását ugyanis a softail jelleg segíti. Előbbinél létezik a látványba beépítés nehézsége, mivel a hajtószíj, de még akár lánc használata esetén is csak aszimetrikusan praktikus a hátsó rugóstag, hiszen annak kell kívülre esnie.
Sanyi a 2003-as Dyna-nál a megoldási lehetőségek közül a lánchajtást választotta, de még így is van egy minimális eltérés a két oldal között.
A motor tulajdonosának nagyon tetszettek a West Coast motorok, így mikor a Radical Garage-t megkereste, határozott elképzelést vázolt, milyen építést is szeretne.
„Nekem is tetszenek Jessie James építései. Határozott stílusúak, ha ránézel, rögtön megmondod, honnan származik, de mégsem sablonos. Magas, egyenes kormánykiemelő, vízszintes kormány, kis töréssel jellemzi ezeket a motorokat elsősorban” – mondja Sanyi.
Persze az építés folyamatában sok egyeztetés volt, néhány dolog másképpen alakult, de ennél az iparművészeti ágnál ezen nem kel csodálkozni.
Görbe Sanyi építésén sok kézimunka van. Természetesen a váz sem ma­radhatott érintetlen, a blokk mögötti rész gyakorlatilag teljesen átalakult, a villanyak előtt pedig szintén módosult, bár az eredeti villaszög megtartásával.
A hátsó rugózás rövidítve lett, az útja jelképes, így oldható meg, hogy
a kerék és a sárvédő közötti rés a lehető legminimálisabb legyen.
A fényezés nem tartalmaz túl sok színt. A motor fekete, de felfedezhető benne némi vörös lángnyelv is. A fekete keretben a blokk egy krómozott egységet képez, a féktárcsákkal, és az első teleszkópszárral kiegészítve.
Az építés nem tartott tovább öt hónapnál. A blokk egy centivel került oldalra, ez a lánc útjának segítése mellet más okból is jó: így az egyensúly is tökéletes.
Az eredmény egy szép motor lett, ami a geometriájának, és a futóművének köszönhetően nagyon kellemesen motorozható!

Webwild: since 1996

Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
Oldal tetejére
Az oldal töltődik...