Magával ragadó fényezéssel látta el Görbe Sanyi a legújabb építését. Kicsit talán túlzás is, mert miatta a figyelem elterelődhet magáról az építésről. Pedig az is komoly…
Egyszemélyes, állítható magasságú motort mutathatunk be. Az Angel Dust vonalvezetése különösen akkor szép, ha teljesen le van ültetve, értelemszerűen
a rugózás akkor viszont nem annyira működik kielégítően.
„A karosszériánál vigyáztam arra, hogy minden pontosan illeszkedjen, ne legyenek a felületet feleslegesen megtörő élek, hézagok.” – mondja Sanyi. Ez sikerült is. Akár a tank – kormánynyak, akár a hátul belemezelt váz – nyereg, akár a lengővilla – sárvédő kapcsolatát nézzük, kellemesen forr egybe minden. A vonalvezetés lendületes, hátrafelé folyamatosan süllyed, ebben a folyamatban az ülés íve is részt vesz, alig süllyed be jobban, mint a hátsó kerék magassága.
El is gondolkodhatunk: choppert látunk? 21-es kerék elöl, 18-os kerék hátul – akkor ez szinte egyértelmű. Az egyenes kormány az alacsony kiemelőjével kissé dragos. A jelleg vizsgálatánál pedig eljutottunk a légszűrőhöz és a Vance & Hines kéményhez. Utóbbi talán a legmeghatározóbb elem. A két könyökcső egyesül, hogy egy brutális méretű trombitában végződve majdhogynem túllógjon a motoron. Az az érzetem, hogy bármelyik pillanatban kitörhet egy ötméteres lángcsóva hátrafelé, s a rakéta módjára kilövő motor meredeken emelkedve Föld körüli pályára áll.
Persze, gyerünk vissza a realitások talajára! Géza motorja gyári teljesítményértékekkel bír – de a látvány, az látvány…
Az állítható magasság kedvéért beszerelt légrugó diszkréten elbújik az alsó vázcsöveknél. Felette van az egyedi olajtartály, és azon a relatív kis helyen van összezsúfolva az aksi, az elektronikákkal. Az ülés szintén egyedi, akár a motor hátulja. Érdemes megfigyelni, hogy az ülés annyira beépül a vázkeretbe, hogy szinte eggyé válik vele. A softail lengővillával Sanyi egybeépítette a hátsó sárvédőt, így együtt mozognak azon a jól kiszámított kis helyen a vázvég mögött.
Apró kis részletek segítik még az összképet. Az első sárvédőben van egy kis perem, nem csak egyszerűen íves.
A gyertyakábelek pedig rejtve mennek, akárcsak a többi lehetséges kábel.
A motor fél év alatt készült el, Sanyi régebbi motorja volt. Gézával, aki két éve az új tulajdonos, leültek beszélgetni az építésről. Gyorsan kialakult a koncepció, és ez jött ki, egy egyszemélyes, igen szép Softail.
Amit a Budapest Motor Kiállítás közönsége megszavazott, hogy képviselje Magyarországot az Európa Bajnokságon. A Devils Motor Show standján 11 válogatott motor közül érte ez a megtiszteltetés a motort! Cikkünk megjelenésekor pedig már pont zajlik az EB, élőben pedig a Magyar Bajnokságon láthatjátok, április 5-én.
Retép
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|