Sötét pincehelység, sejtelmes fények, furcsa dolgokat rejtő üvegcsék között egy köpenyes-süveges alak suhint egyet varázspálcájával… És a füstből előtűnik – egy csodaszép épített softail!
A Gigamachine itt azért még nem tart, de ahogy azt tőlük már megszoktuk sok tervezést, és munkát raktak ebbe a motorba is. A vas életét egy 2006-os Softail Standardként kezdte, amikor az ismert ezoterikus és mágus, Frabato megvásárolta.
A vas méreteivel és kinézetével nem volt megelégedve, ezért minden motoros és égi kapcsolatot megmozgatva keresni kezdte azt a céget, aki számára az átalakítást elkészítené. „Több szál is a Gigamachine-hoz vezetett, így ellátogattam hozzájuk. A belső megérzéseim is jelezték, hogy jó helyen járok. Nem tudtam pontosan megmondani, mit szeretnék a motorral, de az egyeztetések után Csabáék mégis olyanra építették, mint amilyet elképzeltem” – mondta Frabato.
Az alapkoncepció az volt, hogy egy olyan motort hozzanak létre, ami hosszú, de ugyanakkor testes, és természetesen a tulaj méreteire van szabva. Gigáék ennek megfelelően először a gyári Softail váznyakat szabták 4 fokkal laposabbra. Ebbe a fekete színű, 6 fokos SJP elsővillát szerelték be, ami 15 cm-rel hosszabb a gyárinál. A robosztus elem tartja a 18 collos 130-as gumival szerelt elsőkereket. A kerék a PM egyik legújabb dizájnja. A kétszínű felületet úgy alakítják ki, hogy először feketére eloxálják az egész kereket, majd az éleket marással és polírozással teszik tükörfényessé.
Ugyanezt a mintát követik a féktárcsák és a szíjkerék is. Ezzel is hangsúlyozzák a motor alapkoncepcióját, melynek egyik lényeges része a fekete és a tükörfényes felületek megfelelő aránya. A motor hátulja sem maradhatott érintetlenül.
A Gigamachine saját készítésű széles lengővillája adja a hátsó futómű alapját. Ez fogja közre az első kerék nagytestvérét, a 240-es gumiba burkolt 18 collos PM felnit. „A primer eltoló szettel, lengővillával és a megfelelő hézagolással elértük, hogy a gyárilag 1,5 cm-rel jobbra futó hátsókerék a motor középvonalában fut. Pedig 4 cm-rel szélesebb, mint az eredeti, mégis.” – világosított fel Sütő Csaba.
Az egyedi hátsó sárvédő is a motor robosztusságát erősíti, ebbe nem illett volna bele egy oldalt vagy felül elhelyezett rendszám, ezért azt a sárvédőbe süllyesztették, akárcsak a LED-es hátsólámpát. A motor elnyújtott vonalaiba a gyári tank sehogy sem passzolt, ezért a műhelyben ezt is átalakították. Az alja ívét úgy alakították ki, hogy a felszerelt Vance & Hines kipufógóéval megegyezzen.
Az ergonómiához tartoznak még a Frabato méreteire készített ülés, a lábtartók és az egyedi, fekete kormány is. A kezelőszervek gyári krómozott darabok, a markolatnál azonban egy Ness alumínium markolatra esett a választás. Ennek a lyukain keresztül látszik a kormány színe, kis csavart adva a fekete-csillogó egyensúlynak.
A motorblokk sem úszta meg az átalakítást, az eredeti burkolatok krómra lettek cserélve, a szelepfedelek pedig a Custom Chrome deklijeire. A levegőellátásról a Küryakyn újdonsága, a Corsair légszűrő, az üzemanyagellátásról pedig Vance & Hines Fuel Pack gondoskodik.
Mivel Frabato stúdiójának a falát is ő dekorálta, más nem jöhetett szóba a festésnél, csakis Művész Zoli. Zoli a motor fekete alapszínét és a lángnyelves mintát is megbűvölte egy speciális flip-flop festékkel. A fényezés napfényben mutatja meg igazi szépségét, ahogy a beeső sugarakat a zöld és a vörös árnyalataira törik meg a metálszemcsék, és így színjátszóvá válik a felület.
Ez az igazi Misztikum!
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|