Born to be Wild - élő szövet a fém vázon
Üdvözöl az igazi, hamisítatlan motoros paradicsom, a virtuális Wild!

Hírlevél [7291 fő]


E-mail címed:

 Feliratkozás:

 Leiratkozás:


A legjobb custom

Wartburg az AS Garage-tól

A mattfekete Wartburg már kitolta az orrát, megcsillan a napfényben. Előrébb gurul, diszkréten dorombol alapjáraton, mondhatni, lappang. Egyszerre dübörgés támad, ami igyekszik elnyomni a gumik csikorgását. A gumifüstfelhőbe burkolózó custom pedig meglódul, de közben nem feledkezik meg a kötelező, folyamatos gumicsíkról!

A jászberényi műhely első ránézésre nem is sejteti, hogy milyen magas szintű munka fészke. Pedig ami a rejtekében alig fél év alatt összeállt, meglepetés a javából! Megnézed, ez egy régi Wartburg – vagy talán mégsem? De igen, csak choppolva, ültetve, szélesítve, és megokosítva… És a kárpitozást meg sem említettem…
Az AS Garage fő ideológusait, a Zsámboki testvérpárt, Balázst és Tamást (alias Qtya és Kisqtya a Gas Killers MC-ből) faggattam
a részletekről.

– Miért pont Wartburg?
– Pillanatnyilag jó ötletnek tűnt. Olcsó, elérhető, és a forma is egész jó. Na, és pont sikerült találnunk egyet.
– Miért vágtatok bele az autóépítésbe?
– Szinte autóműhelyben nőttünk fel, és most is ebben a szakmában dolgozunk. Nyolc év karosszérialakatolás van mögöttünk, ami talán nem sok, de elég intenzív problémákkal találkoztunk már.
Az autóépítés pedig rég foglalkoztat… Igazság szerint alig vártuk, hogy belekezdhessünk végre…
– Mi volt a legnehezebb?
– Hú, hát talán a kormánymű megoldása. Skoda futómű egy Ford kormányművel egy Wartburg alvázon. És közben folyamatosan útban volt a V6-os motor! Volt vele nyűg.
Az sem volt egyszerű, hogy az autó két oldala egyforma legyen. Sok lakatolás után végre megvolt a végeredmény, erre próbálhattuk a túloldalon megcsinálni a szimmetriát. Ezzel volt szívás. Viszont összességében elvileg egész jól használható az autó!
– Mi a következő?
– Kis pihenés jönne jól, de nem lesz. Van egy-két építeni való, most kezdünk bele… De új koncepcióautó is lesz, csak még picit arrébb van. Fejben van egy középmotoros choppolt Barkas megépítése. Ha már a keletivel kezdtük…
A munkálatok igen sokat hoztak az NDK szörnyetegen. Maga a koncepció már alapvetően igen eltalált. Látszólag nem drasztikusak az átalakítások, de ez csak a látszat!
Vegyük számba először a technikát!
A hajtómű egy V6-os Ford, automata váltóval. Ez már alapvetően nem gyenge, de jön a folytatás. A Wartburg gyárilag elsőkerék meghajtásos. Nos, ez most elmúlt! Kardán, kardánalagút és hátsókerékmeghajtás szerepel. Ehhez miszlikre kellett szedni a vasat, ezt ugye sejthetitek…
És nézzük most a látvány főbb elemeit!
A tető ferdén lett choppolva, elöl 8, hátul 15 cm ugrott belőle. Ehhez mérten szükségessé vált a nyújtás is. 24 cm-t kapott pluszban.
A négyajtós gépezet kétajtóssá vált. A hátsó belenőtt a kaszniba, az első meg hosszabb, 24 cm-rel. A hátsó sárvédő toldva van 10 cm-t, és szélesítve 3 cm-t. Mercedes 123-as sárvédőperemet kapott.
Természetesen az első doblemezek is módosultak, Golf peremek, és sok kalapácsütés felhasználásával.
És ami nem látszik: a fenéklemez komoly erősítést kapott. A ko­porsólemez és a kardánalagút teljesen egyedibe készült el, nulláról.
Az AS Garage-ban a részletekre is odafigyeltek. A lökhárítók besimultak a kaszniba, felhasználták az eredeti hűtőmaszkot, és visszahelyezték a Wartburg feliratot.
A stilisztikai befejezés a lime zöld nagykereskedés kifosztásával kezdődött. A fehér peremes gumik ilyen színű felnin futnak, akár
a kárpitozás, ami pedig… És itt álljunk meg egy szóra! A kárpitozás ritka igényes meló… És ezt is a karosszéria lakatos srácok követték el…
Az autó tehát az alváz átalakításától a kárpitozásig teljes egé­szé­ben az AS Garage műhelyében készült.
A fotózással pedig nem volt türelmünk megvárni a végső fényezést, mivel a mattfekete csak ideiglenes!
Gratulálunk a díjnyertes műhöz!

Retép

Webwild: since 1996

Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
Oldal tetejére
Az oldal töltődik...