Gigamachine Carbonator
A karbon, mint anyag, a terhelhetősége, és a pehelykönnyű súlya miatt terjedt el a világban. Emellett szinte másodlagos a kultúrált kinézete, de a Gigamachine műhelyben fordított szemlélettel álltak a kérdéshez. A szénszál most kizárólag látványelem.
Zsolt a motor tulajdonosa egy szerencsés véletlen folytán jutott hozzá a donorhoz. Egyik barátjánál véletlenül fedezete fel, hogy az egyik sarokban porosodik egy Harley. „Nem is tudtam, hogy motorozol…” „Á, nem, nem jött be nekem, már nem használom!” – volt erre a válasz. Az üzlet gyorsan megköttetett, és így már egy kevés km-t futott gyári Heritage-el látogathatott el a Gigamachine műhelybe.
A karácsonyfa stílus nem tetszett neki, mindenképpen egyszerűbbet akart, klasszikus formában. A Csabával történő beszélgetések során jól összhangba kerültek a tulajdonos, és az építő elképzelései. Kell egy nagyméretű, látványos motor, egyszerű kivitelben, de azért erőt sugárzón. Letisztulva, minden felesleges dolog nélkül.
El is kezdődött a művelet. A Heritage klasszikus jellegét meg akarták őrizni, így kis átmérőjű hátsó kereket szereztek be, ballonos gumival. Hosszan lelógó sárvédők kerültek fel, a tank pedig komoly átdolgozást kapott – megnyúlt hosszában. Dinamizmust sugall a Vance&Hines kémény, amihez a hajtómű módosításai megalapozottságot tesznek hozzá. Az S&S porlasztónak és légszűrőnek, a nagysűrítésű 1550-es tuningnak, és a vezérműtengelynek köszönhetően kb. 90-100 lóerő szabadul az aszfaltra a gázadásra. Hmmm… Komoly…
Az ültetett motor fényezése is figyelemreméltó. Elsőre azt gondolnánk, ez egy szép fényezés! Miért is lenne ennél több? A simítás, mint tapasztalat sokat segíthet a kérdés eldöntésében, de ha elég közelről nézed, az is segít. A fényezés plasztikus, tehát térhatású, és nem csak látványra…
Művész Zoli itt is nagyot alkotott. Carbon szövetet ragasztott a felületekre, és azt fényezte le. A Gigamacjhine most először használta ezt a technológiát. Több összetevős: klasszikus festést képvisel a narancs keret a lángnyelven, a carbon betétekkel pedig a sportosság kerül előtérbe.
A felületek esetében nem akartak sok krómot. Sőt, szinte semmit. Minden krómozott elemre fekete szinterezés került. Az első futóműre, de a felnikre (A küllők krómozottak maradtak!), sőt, még a hátsó, egyedi rozsdamentesre is.
A markolatok, a lábtartószett, és a kiegészítések is feketék, belőlük a mart alu kontrasztja emelkedik ki, diszkréten, ízlésesen. A hatás nem marad el, a motor nem csak egyszerűen fekete, hanem egy különlegesen összeállított hatású sötét motor.
Zsolt motorjával érdemes volt küzdeni!
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|