Sheriff emlékének tisztelegve készítették el Hegyi Józsiék ezt a motort.
A stílust és koncepciót még néhány éve együtt tervezgette a két barát, de
a közismert miskolci motoros sajnos azóta már felülről szemlél bennünket.
Sheriff tehát a Joe Papa’s Bike Farm (JBF) műhelyében, Egerben készült motor kivitelezésénél sajnos már nem lehetett ott. A klubalapító, a tisztán látó, tapasztalt ember, később laptársunk újságírója, nyeregben hunyt el, de mégsem balesetben. Infarktust kapott motorozás közben, de még meg tudott állni, kihajtotta az oldaltámaszt, a motor így karcmentes maradt…
És akkor térjünk rá az alkotásra! A motor egyedi vázra épült, egy vázépítő sablon segítségével. Az elkészülte után betették az első villát, a kerekeket és a blokkot, hogy az előre elgondolt formákhoz a méretezés pontos lehessen. Józsiék, apa és fia, senior és junior, egyenként készítették el az egyes elemeket, alkatrészeket, így többek között a tankot, az olajtartályt és a sárvédőt is – tábla lemezből.
Kézi munka tehát jutott bőven, csattogott a fémlemez a megmunkálás alatt.
A tank kiindulása persze egy létező tank volt. Teljesen átalakult, ügyeltek azonban arra, hogy a spori jelleg megmaradjon. Beleépült az egyik nagyteljesítményű trafó is, így a benzinkúttól benzinkútig jutás variációs lehetősége kissé lecsökkent! Hogy tolni ne kelljen, biztosra mentek. Külső benzinszintjelzőt kapott az üzemanyagtartály, bármikor pontosan lehet tudni, mennyi nafta van még!
A blokkot Stevie barátjuk készítette fel. Külseje és belseje teljesen át van dolgozva, teljesítményére csak azt lehet mondani, nem gyenge! Nem akarunk írogatni mesebeli számokat, tényleg nem tudjuk pontosan. Megkérdeztük, de csak nagy vigyorgás volt a válasz. Józsi azt mondja, a hajtás ezzel a teljesítménnyel jobb, mint a kék gyógyszer…
A biztosítékokat és a reléket (minden le van relézve) az olajtartály alatti dobozban helyezték el. A fedéllel együtt ki lehet húzni az egész panelt. Ide került a gyújtáskapcsoló is.
A fékrendszer és a kezelőszervek a gyáriak maradtak (egyelőre), és még egy fehér oldalfalú első gumi hiányzik talán.
A meghajtásnál a szíj tudatosan maradt meg, mert nem igényel karbantartást. A szíj közé került az akksi, a hátsó fékmunkahenger és a kürt.
A kipufogórendszert 50-es átmérőjű csőből készítették Török Sanyi bácsi segítségével. „A krómozása az emlékezetes marad” – mondja Józsi. – „Lekrómozták az egyik helyen, de szó szerint és látszatra is hányás volt. Szebb volt felpolírozva a vascső, ahogy elvittük, mint
a krómozás. Időnk viszont már nem volt, ugyanis két képet küldtünk
a motorról Hollandiába, nevezésül a Bigtwin Bikeshow-ra. Részvételt nyertünk, megkaptuk a sorszámunkat, nem tudtuk mi lesz. Hosszas telefonálgatás után egy barátunktól kaptunk egy telefonszámot. Egy kecskeméti számot, ami a Galvan Systems Kft. száma volt. Rögtön hívtuk, és Vince bá’ 76 évesen fiatalokat meghazudtoló humorral, de megígérte a minőségi munkát. Fiával hétvégén letisztították az eddigi remekművet a csőről. Hét elején már kezünkben fogtuk munkájukat. (Szeretnénk most is sok erőt és egészséget kívánni nekik még vagy
200 évig.) Este már a helyén volt a kipufogórendszer is. Elkészült a gép. Mehetünk Hollandiába!”
Remélhetőleg Sheriffnek is tetszik a vas odafönt…
Retép
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|