Born to be Wild - élő szövet a fém vázon
Üdvözöl az igazi, hamisítatlan motoros paradicsom, a virtuális Wild!

Hírlevél [7291 fő]


E-mail címed:

 Feliratkozás:

 Leiratkozás:


Az első

A Müce Choppers Simson 425S építése

Az első megfogalmazás kétszeresen is áll. A kategóriagyőztes első helyezett motor még egy dologban újdonság: ilyen szintű épített motor még nem született hazánkban 250-es Simsonból!
Nézzük a kiindulási alapot! Négyütemű, egyhengeres motor, kardánhajtással, nem túl sok lóerővel, de viszonylag megbízható felépítéssel. Mágneses gyújtás, 6 V-os elektromos rendszer, és szelep a karterszuszogóhoz – mint egyedi különlegesség. Ha az építési lehetőségét nézzük, akkor az igen szép blokk és a fantasztikusan alacsony alapjárat hangja nyűgözhet le.
Rám a rendszerváltás vége felé hazánkban Simsonnal túrázó német motorosok tették a legkomolyabb benyomást. Elegáns, kecses chopperekkel utaztak el hozzánk többször is, akkoriban feléjük sem lehetett hozzájutni nem szocialista vasakhoz. Az tehát tisztán látszott, hogy lehet velük túrázni ezer km-t, és igen szép motort lehet faragni belőlük.
Elszaladt két évtized, jött 2010, és bekövetkezett Müce Simson építésének premierje. Mücét még augusztus végén kereste meg a Floridában élő Gábor, hogy építse össze a rendelkezésre álló alkatrészekből a motort. Tervei szerint kivinné, és kint forgalomba is helyezné.
Müce kapott egy vázat, egy blokkot, kerekeket és még néhány cuccot.
A felmérés után gyorsan kiderült, hogy a váz nagyon rossz állapotban volt, így inkább full egyedi váz mellett döntöttek.
Két-három hét alatt összeállt a koncepció. A megoldás útja és a munkálatok egyszerűek is voltak, meg nem is. A megrendelő közben, már hazatérve, e-mailben tartotta a kapcsolatot. Folyamatosan változott a koncepció, persze, menet közben derültek ki a lehetőségek. A szín-verziókkal is jártak egy kört, aztán végül visszatértek az eredetihez.
A lámpafej először farokidomnak készült, aztán ez elmúlt. Egy véletlenszerű előrehelyezés, és máris kiderült, milyen jól mutat a fronton!
A Simson két hónap alatt készült el, egy másik motorral páthuzamosan.
A fémmunkák java kézi, és az utolsó két hét alatt alig volt alvás. Veronára épphogy csak elkészült, Zsolt alig aludt azokban az időkben.
A motor vonalait elnézve a veronai diadal előszele lehet egy nemzetközi sikernek.

Webwild: since 1996

Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
Oldal tetejére
Az oldal töltődik...