Dyna Nándorfehérvárról
Az egész átalakítás azzal kezdődött, hogy az ügyfél csak másik kipufogót szeretett volna… Aztán még egy légszűrőt a motorra… Később szélesebb hátsó kereket, majd a végén jött a vázrövidítés is…
A több lépcsőben kialakuló koncepció közben folyamatosan olyan motor építése volt a cél, ami a módosítások ellenére is megőrzi a Dyna-ra jellemző könnyed kezelhetőséget.
A Wild Ride motorosbolt 2009-augusztusában nyitott, mint az első komoly, Harley-val foglalkozó cég Belgrádban, Szerbiában.
A motor-, ruházat-, alkatrész árusítás és szerviztevékenység mellett OG-nak köszönhetően motorépítéssel is foglalkozik a cég. Több kisebb alakítás után ez az első komplett építésük.
OG általában a gyári alkatrészeket szerette volna használni, de természetesen egy épített motornál ez nem lehetséges teljes egészében. Komolyabb átalakításhoz általában nem áll rendelkezésre eredeti H-D alkatrész, vagy csak horror áron. A tükrök, indexek, markolatok, na és a hasidom így lett gyári extra, a többi viszont jelentős részben egyedi.
A motor a kezelhetőség igénye miatt nem változott futóműileg, mindössze a hátsó kerék szélessége ad más érzetet. A 240-es gumi kicsit más vezetési stílust igényel, de nem rosszabb lesz, hanem egyszerűen csak más. Másképp kell bevinni a kanyarba, a megszokás viszont gyorsan megy.
A kémény az aszfalt felé viszi a hangot és a löketet. A krómozott Big Radius csövek impozáns ívvel uralkodnak a látványon, jó az összhangjuk. És a hangjuk. A zöldlángnyelves motor nyújtott tankja is erre az ívre keresi a harmóniát.Az egyedi hátsó sárvédő egész röviden van vágva, persze az esővíz javát több-kevesebb sikerrel megpróbálja felfogni. Nemanja, a tulajdonos egyszemélyes motort akart, bár, ha nagyon szükséges a hátsó sárvédő kiegészítése, akkor tapadókorongos üléssel megoldható az utas. De csak combból erős hölgyek vállalkozzanak, mivel lábtartó nincs, izomból kell megülni a jelképes ülést.
A pikk formájú hátsó lámpa mellett az első fényszóró is különleges. OG egy alu tömbből maratta ki, majd kapott egy komoly polírt.
A motor 5 hónap munka, sok új ötlet és módosítás után nyerte el végleges formáját. Kapott egy igen komoly tuningot, széles kormányt és előrevitt lábtartót. Ezek elegye egy igen élvezetesen, pörgősen vezethető motort eredményezett, nem agresszíven szétfűrészelve, mégis teljes jellegváltozással.
Párduc – ugrásra készen, lendületesen, erőtől duzzadóan.
Egy magyar építés – Nándorfehérvárról.
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|